Skip to content

Sirene

9 februari 2005

Vette paniek in de buurt. Met loeiende sirenes komt de brandweer aangereden. Langs de winkel en de volgende rechts, da’s dus bij ons huis om de hoek. Dus ik vanachter mijn etalageruitje kijken, maar ik zie geen rook ofzo. Wel ineens een hoop volk aan het pleintje, die allemaal de brandweer achterna gaan. Zelfs een fotograaf (krant ofzo), die heeft zich achter zijn scanner ws zitten vervelen, zo snel is die erbij. De overbuurvrouw is ook even gaan kijken. En ze kwam melden dat halverwege de straat brand is. Ja, tuurlijk ben ik ook nieuwsgierig. Vooral ook omdat het zo dicht bij ons huis in de buurt leek en er woont een oma van een neef daar in de straat. Maar het lijkt iets verderop. Nou maar hopen dat het meevalt voor de bewoners.

Wel gek eigenlijk, dat mensen zo graag naar een brand of ongeluk gaan kijken. Er waren er echt die erheen rénde, alsof ze de loterij konden winnen! Hoewel ik ook graag wil weten wat er gebeurd is, ga ik er liever niet op af. Ik kijk morgen wel in de krant of er iets over in staat. Dat lijkt me beter dan met m’n neus bovenop andermans ellende te gaan staan en de hulpverleners in de weg te lopen.

No comments yet

Geef een reactie

