Skip to content

praatgeluiden

23 februari 2005

Het zal wel heel flauw zijn, maar ik kan er echt niet tegen. Zojuist ook weer iemand op de radio waaraan je kunt horen dat ze praten. Dat staat een beetje waarig, maar wat ik bedoel is dat je geluidjes kan horen, anders dan de stem. Dat je bijvoorbeeld hoort hoe iemands tong beweegt. Of bij iemand die nasaal praat, dat je een soort gefluit hoort door de neusgaten. *ril* Dat heeft bij hetzelfde effect als nagels die over een schoolbord krassen of een mes op een bord.
Een van de dudielijkste voorbeelden momenteel is de reclame van Hi. Al is die volgens mij alweer vervangen door een ander filmpje. Maar in het twee reclamefilmpje zeg maar, daar hoorde je die jongen in dat pak zachtjes “lala” doen op het melodietje van de reclame. Bij iedere “la” kon je horen hoe zijn tong tegen zijn gehemelte klakte. Bah! Daar kan ik dus niet tegen. Maar ben ik daar nou de enige mee?

No comments yet

Geef een reactie

