Skip to content

verwarrend

25 februari 2005

Afentoe word ik echt gek van mezelf. Ik kan mezelf zo de put indenken, dat het echt niet leuk meer is. Woensdagavond had ik ook weer eens een inzinking. En dat komt dan echt gewoon zomaar ineens opzetten. Eén woordje kan al genoeg zijn om mijn humeur 180 graden te draaien. Van het ene op het andere moment ben ik verdrietig, wanhopig, chagrijnig. Dna probeer ik eerst nog stilletjes voor mezelf keihar dom aan andere dingen te denken. Om mijn humeur weer net zo snel terug te laten draaien. Tranen prikken achter mijn ogen. Mijn lip wordt met uiterste inspanning uit de trilstand gehouden. Ik zeg niet veel meer en kan ondertussen aan niks anders denken dan: “het gaat helemaal fout”.
Tot het in een stortvloed naar buiten komt en Armad de brokken weer bij elkaar mag vegen. En daar baal ik zo van. Sinds hij me heeft leren kennen, heeft hij al heel erg vaak mijn tranen moeten drogen, mijn brokken bij elkaar moeten rapen, mijn twijfels moeten aanhoren en mijn super negatief zelfbeeld weer op moeten vijzelen.
Ik leerde hem kennen en binnen 6 maanden zat ik in een diepe depressie. Als ik dat in een verstandige bui probeer te analyseren, kom ik erop uit dat ik eindelijk mezelf kon zijn bij hem en dat daardoor veel oud zeer naar boven kwam. Maar als ik weer eens in de put zit, lijkt het een soort van compensatie. Ik mag mijn grote liefde houden, maar in ruil daarvoor krijg ik regelmatig een bord ellende over me uitgestort.
Gelukkig ben ik vandaag weer redelijk verstandig en grijp vast aan het principe na regen komt zonneschijn. Of in dit winterse weer komt de zon ws eerder na de sneeuw. Een ding is me inmiddels wel duidelijk. Ik moet heel hard knokken tegen de duistere gedachten. De depressie ligt overduidelijk op de loer, maar er is no way, echt no way what so ever, dat ik die weer binnen laat komen.

3 reacties leave one →
  1. 25 februari 2005 11:20

    Vermoeiend die terugkerende buien, maar wel nodig blijkbaar… Ik steek tegenwoordig alles op de hormonen!😉

  2. 27 februari 2005 10:20

    Hey meis! Dit logje had ik kunnen schrijven… Dan is het maar goed dat we vanmiddag heeerlijk even ‘irl’ kunnen bijkletsen toch?😉
    zie er naar uit!

  3. 27 februari 2005 12:43

    heb er ook zin in, het is ook alweer zolang geleden. tot over een paar uurtjes.

Geef een reactie

