Skip to content

wit-weer-wit

2 maart 2005

Misschien moet ik maar verhuizen naar het noorden. Daar ligt zo’n 30-50cm sneeuw. En hier, in het brabantse, was vanochtend niet eens een vliesje wit te ontdekken. Alleen een hele koude wind die je door de jas waait.
Nu sneeuwt het wel, maar eenmaal op de stoep en straat smelten de dappere vlokjes. Het is dan ook vooral nat. Niks wit, niks sneeuw… Dat tripje naar de duinen zal er deze winter ws ook niet meer van komen. En schaatsen op natuurijs zit er ook al niet in.
Langzamerhand ga ik aan mezelf twijfelen. Zo gek als ik ben op de winter, ben ik nog nooit op witersportvakantie geweest. Waarom niet? Nou, ik kan niet skiën. Ja, op zo’n net niet winterdag vind ik dat zelf ook een suf excuus.
update 16:45u
In een paar minuten tijd is het zielige nattesneeuwbuitje verandert in een serieuze sneeuwbui. Grote donzige witte vlokken dwarrelen zij aan zij naar beneden en na de bomen en het gras begint nu ook op straat een dun wit laagje te plakken. Joepie!!!
update 22:28u
Zojuist een uur buiten in de sneeuw rondgewandeld. De vlokjes lbijven vallen en ons Wolluk is omgetoverd in een winterwonderland. Eens kijken of ik morgen de vroegevogeltocht van vorig jaar 29 januari kan herhalen: lekker in alle vroegte de Loonse en Drunense Duinen in. Vorig jaar was het natuurlijk pas laat licht, dus zo’n betoverende zonsopgang over het nog onaangeroerde pak sneeuw zal er niet inzitten. Maar mooie plaatjes schieten zal zeker lukken. Eens kijken of ik morgenochtend vroeg op kan staan.

One Comment leave one →
  1. 6 maart 2005 11:49

    suf excuus is misschien niet het woord, maar ook zonder skiën is het onbedaarlijk lekker toeven op den wintersport. kun je erg lang op teren hoor, op zulke vakanties.

Geef een reactie

