Skip to content

in geval van…

5 maart 2005

Vanochtend in Cappuccino gehoord:
“In geval van dood” is de titel van een speciaal boekje dat vanaf 10 maart verkrijgbaar is. Het is gemaakt door Diana Lauterslager-Besselink en je kan er alles in noteren wat met je dood te maken heeft. Ben je donor of niet? Wil je begraven worden of gecremeerd? Welke muziek wil je bij de plechtigheid? Cake of een broodje kaas? Maar ook praktische zaken, zoals geldzaken en voogdij. Is er een uitvaartverzekering? Waar liggen je papieren? Hoe zijn de financiën geregeld? Is er een testament?
Op zich zijn het zaken waar je niet graag over nadenkt, maar het is wel belangrijk. Want als jij er niet meer bent, dan laat je een heleboel mensen die van je houden achter. Ze hebben het al moeilijk genoeg met het verlies, wil je ze dan ook nog opzadelen met alle twijfel over hoe ze het afscheid moeten regelen? Want ze krijgen maar een kans om het goed te doen.
Sowieso kan het geen kwaad om een aantal zaken te regelen. Zoals een testament, voogdij van de kinderen, maar ook bijvoorbeeld wie er voor je huisdieren gaat zorgen als jij er niet meer bent. En het geeft ook best veel rust voor jezelf, als je weet dat je je nabestaanden goed achterlaat, mocht de tijd daar zijn.
Ik ga iig zo’n boekje halen, een voor mij en een voor Armad. Zou het ook iets zijn om cadeau (maar dan zonder blije verpakking) te doen? Aan mijn ouders bijvoorbeeld, want ik heb echt geen idee wat zij wel of niet willen. Of is dat luguber?

2 reacties leave one →
  1. 8 maart 2005 13:34

    Wat een goed idee! Ik roep hele dagen tegen Lalas “dit nummer moet je draaien als ik er niet meer ben!” en inderdaad is het prettig als je wensen al op papier staan…

  2. d. van leeuwen permalink
    1 augustus 2005 15:01

    Hoe kom ik aan dit boekje?

Geef een reactie

