Skip to content

kerstpakket

5 maart 2005

Om iets voor 18u begon het eerst aarzelend, maar binnen 10 minuten was het weer echt aan het sneeuwen. Piepkleine sneeuwvlokjes (bestaat er zoiets als motsneeuw) kwamen in grote getalen naar beneden. En ik moest daar met fiets door om boodschappen te doen. En het is moeilijk fietsen als er constant sneeuw in je ogen dwarrelt en je dus bijna niks ziet. Maar het is gelukt. Daarna kon ik lekker warm op de bank kruipen. Slofjes aan, plaid om de benen, warm bord eten, Gilmore Girls en mijn avond kon beginnen. De gordijnen heb ik open gelaten, zodat ik naar de vallende sneeuw kon kijken. Verbazingwekkend hoe zulke minivlokjes voor zo’n laag sneeuw kunnen zorgen. En omdat de vlokjes zo klein waren, konden ze bijna allemaal tot helemaal op de grond vallen. Een dik wit deken over de stoepen. Schitterend!
Maar dan vanochtend… Als winkelier wil je toch dat mensen veilig tot bij je deur kunnen komen. Donderdag was dat niet zo moeilijk. Even de bezem over het dunne sneeuwlaagje en klaar. Vandaag ligt er toch een laag van een cm of 5 en dat krijg je niet weggeveegd. Geen nood! We hebben altijd Armads kerstpakket nog. 2,5 maand geleden moesten we nog hartelijk lachen om de demontabele sneeuwschep en bus strooizout die hij van de werkgever kreeg. “Wanneer heb je nou een sneeuwschep nodig in NL!?!” Nou, zojuist heb ik er netjes een pad sneeuwvrij mee gemaakt. Ik was zelfs zo goed op dreef dat ik ook maar meteen een pad heb gemaakt langs het pleintje naar ons huis. Is maar zo’n 70 meter, hoor. Daarna met het strooizout aan de gang, zodat de natte stoep niet meteen weer op zou vriezen. Ja, dat kerstpakket heeft goede dienst bewezen. Op naar de volgense sneeuwbui!

No comments yet

Geef een reactie

