Skip to content

de grote strijd

8 maart 2005

Nu gaat het serieus worden. Ik ben 163 cm groot en weeg momenteel ongeveer 82kg, maw mijn BMI is ruim 30. Dat is ‘ie al een jaar ofzo. En vanaf 30 zit je in de gevarenzone. Vanaf 30 heet het obesitas ipv overgewicht, oftewel vetzucht. En daar moet verandering in komen. Zowel voor mijn gezondheid als mijn vruchtbaarheid moeten er een paar kilo’s af. Want al heb ik niet veel last van mijn gewicht, behalve dan in de paskamers, het zou best zo kunnen zijn dat mijn onregelmatige cyclus het gevolg is van de overtollige kilo’s. En dus ga ik mijn best doen om op mijn pre-pil gewicht te komen. Dat betekent dat er zo’n 6 kilo af moet. *wordt nu heel klein* Helluppie!
En dat was voorlopig ook de eerste en enige conclusie van het ziekenhuisbezoek maandag. Natuurlijk is er ook bloed geprikt en heeft de gynaecoloog ook mijn binnenwerk bekeken. Aan het laatste lijkt vooralsnog niks te mankeren. De uitslag van de hormoonwaardes in mijn bloed krijg ik bij de volgende afspraak op 4 april. Tot dan heb ik huiswerk: afvallen.

4 reacties leave one →
  1. 8 maart 2005 19:31

    dat wordt dan vanaf nu appeltaart zonder slagroom. succes iig.

  2. 8 maart 2005 22:38

    dat wordt vanaf nu voorlopig alleen nog maar appel!😉

  3. 9 maart 2005 12:51

    Waarbij teveel appels dan weer erg slechts is voor je tanden vanwege de natuurlijke fruitsuikers die daarin zitten. We zijn dus jarenlang voorgelogen: ‘snoep gezond, eet een appel’. Kortom: worteltjes eten !

  4. 9 maart 2005 13:23

    ja, maar te is natuurlijk nooit goed.😉

Geef een reactie

