Skip to content

een goede googlenaam

16 maart 2005

Als band denk je soms lang, soms kort, maar meestal goed na over je naam. Hoe noemen we ons? Nou, eindelijk ben je zover, iedereen is het er over eens. Je maakt een demo, wordt langzaamaan beroemd en dan blijkt dat het internettijdperk je voorbijsnelt.
Zo is er de belgische band Lemon. In 2003 brachten ze hun debuut Magnetic uit. Het werd even stil, maar nu hebben ze met het nummer “Blind” weer een flinke StuBru hit. Het nummer blijft bij mij behoorlijk hangen, dus ik ga hun site maar eens opzoeken. En dan begint het gedonder. Ik wist eigenlijk helemaal niks van Lemon. Of ik heb het wel geweten, maar het is niet blijven plakken. Weet ik niet.
En wat doe je met een bandje waar je nog erg wenig van af weet? Googlen! Het heeft wat voeten in de aarde gehad (blind lemon is geen handige zoekcombi), maar toen ik op het stubru forum vond dat ze belgisch zijn, werd het stukken makkelijker. Met de zoektermen ‘belgische band lemon’ en alleen zoeken in NL-talige websites kom ik uiteindeijk toch bij hun website: http://www.lemonsite.be.
En waar wil nou naartoe met dit relaas? Kies als band een naam die makkelijk googlebaar is. Alhoewel…nee, dat moet ik anders zeggen. Zorg dat je naam origineel is en uniek, dan ben je veel makkelijker te vinden op internet.

One Comment leave one →
  1. 17 maart 2005 14:00

    Probeert u het eens met “Spock’s Beard”🙂 Dat kan nooit veel moeite kosten…

Geef een reactie

