Skip to content

sportief

23 maart 2005

Ik was al een tijdje bezig om mijn conditie op een hoge plan te brengen. Toen ik begin maart mijn eetpatroon moest gaan veranderen om wat kilo’s kwijt te raken, ben ik ook gelijk mijn sportieve aspiraties wat serieuzer aan gaan pakken. En dat lijkt zijn vruchten af te werpen.
Inmiddels ben ik ruim 2 kilo kwijt en een stuk fitter. Door minder, veel minder te snoepen en mijn porties iets te verkleinen en meer fruit te eten, val ik langzaam af. Snel hoeft het niet te gaan, want een jojo-effect is wel het laatste wat ik in gang wil zetten.
Ik voel me ook een stuk fitter. Minimaal 4 ochtenden in de week doe ik mee met de oefeningen van NL in Beweging. Dat is normaal een uitzending van een kwartier, maar ik heb een aantal afleveringen opgenomen. Eén aflevering op video en één op tv en zo kom ik aan een half uur oefeningen. Daarnaast ga ik voortaan minstens 1 keer in de week een flink uur lopen. En ik probeer nog vaker de fiets te pakken of te voet te gaan voor boodschappen.
Volgende week is het Nationale Sportweek en dat komt precies op het goede moment. Ik ben maandag een stappenteller gaan halen, om te kijken hoeveel ik nog eigenlijk beweeg en om mee te doen in de strijd om de gezondste gemeente van Brabant. En gisteren heb ik meteen ook maar de volgende stap genomen. Ik heb me ingeschreven voor een proefles Pilates die ihkv die Nat Sportweek wordt gegeven. Ik heb er totnutoe hele goede verhalen gehoord en heb het idee dat het best iets voor mij kan zijn. Samen met mijn zusje ga ik dat dus vrijdag 1 april (nee, geen grap) uitproberen. Ik ben heel benieuwd.

7 reacties leave one →
  1. 24 maart 2005 10:00

    De dag erna kun je op de fiets naar Vlissingen….daar is de CD presentatie van Racoon in de PIEK!
    Nou als dat niet stimulerend werkt weet ik het niet meer

  2. 24 maart 2005 10:45

    nou, hopen dan maar dat ik geen tegenwind heb!😉 we gaan 31 maart ook al naar racoon, dus ik weet niet zeker of 2 april er in zit. maar wie weet…

  3. heijdy permalink
    24 maart 2005 10:48

    Klas het in je “actielijstje” ….als het lekker weer is kun je het combineren met een strandwandeling, alleen vrees ik dat je je dan tussen 100.000 duitsers begeeft.

  4. 24 maart 2005 12:44

    Helaas😦
    2 april zitten we in het theater bij Najib Amhalia en daarna is de finale van de Bandstrijd bij de Tavenu zeker de moeite waard om te gaan bekijken. Dus deze keer moeten we de CD-presentatie voorbij laten gaan. We houden het wel bij de CD-presentatie van 2nd Place Driver :))
    CU

  5. 24 maart 2005 13:51

    ohja…waar stond die online agenda ook al weer!😉

  6. 24 maart 2005 13:53

    ‘helaas, 2 april zitten we in het theater bij najib amhalia’. koop dan geen kaarten denk ik dan..😦

  7. 24 maart 2005 14:04

    we hebben ook geen kaarten gekocht voor racoon….. dusss…..

Geef een reactie

