Skip to content

stappen tellen

25 maart 2005

Vandaag is de Nationale Sportweek begonnen. In het hele land vinden tem zondag 3 april allerlei activiteiten plaats om mensen kennis te laten maken met sport, om te laten zien dat bewegen leuk is en dat het gezond is. Ik doe mee en wel met de strijd om de gezondste gemeente van Brabant. Afgelopen maandag ben ik hiervoor een (gratis) stappenteller gaan halen. Een klein apparaatje dat je aan je broekband of riem hangt en dat de hele dag door telt hoeveel stappen je zet. Aan het eind van de dag kun je dan op teljestappen.nl invullen hoeveel stappen je die dag gezet hebt. De volgende ochtend begin je weer bij 0 en zo kijk je iedere dag hoeveel je eigenlijk beweegt. Een gemiddelde van 10.000 stappen is volgens bewegingsdeskundigen nodig om gezond en fit te blijven. En nee, 6 dagen bijna geen stappen en een dag inhalen is niet gezond! šŸ˜‰
Vandaag met de start van de Nationale Sportweek is ook de eerste stappenteldag. Het is nu 17:29 en ik heb reeds 4593 stappen gezet. Bijna op de helft voor vandaag dus. En met de boodschappen die ik nog moet doen en een bezoekje aan de film moet dat wel goed komen. En naast het invullen van mijn scores op teljestappen.nl, hou ik hier natuurlijk ook mijn stappen bij.

No comments yet

Geef een reactie

