Skip to content

proefles

2 april 2005

“Je zult morgen best wel spierpijn hebben.” Nou dat heb ik dus niet, maar wel een paar botjes onderaan mijn rug op de grens van mijn billen die als blauwe plek aanvoelen. Dat komt van de pilatesrol.
Samen met mijn zusje ging ik gisteren vol goede moed naar de proefles pilates bij de sportschool bij in de buurt. Ik vond het hartstikke prettig om te doen. ik hou niet van dat zweet- en uitputgedoe. Ben liever geconcentreerd bezig. En dan is pilates dus erg fijn om te doen. Vind ik. Zuslief vond er niks aan. Die miste wel het zweet en de vermoeidheid. Die voelde zich een kruk toen ze de pilatesrol niet voor elkaar kreeg. En dus werd ik hartelijk bedankt voor het regelen van de proefles. Nu kon ze het geld voor de lessen pilates waar ze in september met een vriendin aan zou beginnen aan iets anders besteden.
Ik vond het dus heerlijk. Je bent zo bezig met je te concentreren op je lijf, je ademhaling, je houding. De meeste oefeningen doe je liggend op een matje. Je voelt heel goed met welke spieren je bezig bent. Je kunt prima inschatten hoever je kan gaan, wat je aankan. En je eindigt met een ontspanningsoefening. Lekker rustig worden en gaan zweven, daar krijg ik energie van. Ik ben niet echt gewend om flink te sporten, maar dit is wel iets wat ik lang vol kan houden.
Alleen… niet in de sportschool… niet voor €40 per maand. Dat heb ik niet en ik ken mezelf, als ik er steeds op een vast moment voor de deur uit moet is de kans groot dat ik het niet volhou. Dus ik ga op zoek naar een goed boek en dvd om thuis in mijn eigen tempo in mijn eigen tijd de oefeningen te gaan doen.

No comments yet

Geef een reactie

