Skip to content

goed nieuws?

5 april 2005

Nou, nadat 6 weken geleden de medische maalmolen in gang werd gezet, lijkt die ook alweer aardig tto stilstand te zijn gekomen. Na de afspraak bij de gynaecoloog een maand terug moest ik gaan afvallen. Dat lukt aardig, ik ben ongeveer 3 kilo kwijt nu. En ik ga door,w ant ik voel me er goed bij.
Er is toen ook meteen bloed geprikt om te kijken hoe mijn hormonen zich gedragen. Blijkbaar toch beter als verwacht, ze hadden zelfs al laten zien dat er een eisprong aankwam. En idd, ondertussen is er weer een menstruatie geweest. Waar ik trouwens heel blij mee was, want als die 3 maanden uitblijft zonder dat je zwanger bent, ga je je toch zorgen maken. Ik tenminste wel. Da’s ws ook meteen de laatste keer dat ik in het zwanger-worden-proces blij zal zijn met een menstruatie.
Op zich was de uitslag dus goed. Het systeem werkt, zoals de arts zei. Om te kijken of mijn cyclus zich nu ook weer volgens het boekje gaat gedragen, moet ik op cyclusdag 23 bloed laten prikken. Een week later kan ik da de gyn bellen om te horen of er idd een eisprong is geweest. Ik hoop heel hard van wel, want als mijn cyclus toch af blijft wijken, wordt de zoektocht naar de oorzaak wel heel moeilijk. En zwanger worden ook.😦
Maar vooralsnog concentreer ik me op de positieve kant van het verhaal. Er zijn geen hormonale afwijkingen en da’s een hele geruststelling. Al blijf ik twijfelen waarom mijn cyclus dan zo vreemd heeft gedaan.

One Comment leave one →
  1. Heijdy permalink
    6 april 2005 15:48

    What can I say?
    Sterkte ermee lijkt me op z’n plaats.

Geef een reactie

