Skip to content

Scherp Blijven

15 april 2005

Vorig theaterseizoen kwam Ernst van der Pasch naar De Leest voor een cabarestaffette met Richrd Groenendijk. Die laatst was gewoonweg niet leuk toen, maar Ernst was geweldig. Vond ik. En dus dit seizoen een hele voorstelling op de agenda gezet.
En dan zit je daar verwachtingsvol in het rode pluche en weet de cabaretier binnen 10 minuten mij totaal tegen zich in het harnas te jagen. Een prestatie op zich, maar niet d prestatie waar ik op gehoopt had. Het bleek alleen maar erger te worden. Een te makkelijk verhaal over dat je vooral moet doen waar je zin in hebt en dus niet verhuizen, trouwen en kinderen krijgen. Want tsja, je zou toch eens datgene doen wat voor de meeste mensen normaal is. Stel je voor… Nou, meneer van der Pasch, mag ik dan vertellen dat schelden op ‘het burgerlijke leventje’ ook niet nieuw en zelfbedacht is en dat dat net zo goed meedoen met de grote hoop is.
Nee, de poging om vooral tegen datgene te schoppen waarvan het al jaren niet meer interessant is om er tegenaan te schoppen, beviel me slecht.

2 reacties leave one →
  1. 15 april 2005 16:40

    volgens mij heb je wat dingen over het hoofd gehoord. het was volgens mij niet alleen het burgerlijke en in het eindstuk kwam ook nog aardig wat nuance in het geheel. maar goed, ik was na 10 minuten ook nog niet afgehaakt, misschien dat het daar door kwam.

  2. 15 april 2005 17:10

    nou, ik heb niks over het hoofd gehoord, maar juist heel aandachtig zitten luisteren. hopende dat er toch nog iets goeds zou komen. de nuance kwam wat mij betreft te laat en met veel te weinig overtuiging.
    sowieso vind ik het flauw en van weinig humorgevoel getuigen als je mensen gaat af zitten zeiken, omdat ze niet hetzelfde leven als jij. ik had meer van ernst verwacht.

Geef een reactie

