Skip to content

verwijten

28 april 2005

Jemig, zeg! Volgens mij is deze week uitgereoepen tot ‘geef Petje maar de schuld’-week. Eerst dat gedoe met die ex-vriendin. Ik probeer netjes uit te leggen dat de vriendschap wat mij betreft over is omdat we helemaal uit elkaar gegroeid zijn. Krijg ik me daar toch een bak verwijten naar m’n hoofd! Gelukkig heb ik dat snel af kunnen hakken door rustig en netjes te blijven.
Maar vandaag is het weer raak. Op een mailinglist had ik mijn mening gegeven over een voorprogramma voor DD. Ik ga even geen namen noemen, want dan loop ik het risico dat ik een flam war ontketen. Maar goed, iemand opperde een bepaalde band als voorprogramma, waarop ik antwoorde dat ik niet dacht dat die band zou passen vanwege hun 80geluid. Wat blijkt, die band is bij 1 concert in de UK nu wel het voorprogramma. Dus kwam er een lelijk mailtje dat ‘ie was afgeknald, maar dat hij nu wel gelijk had en ik niet. “lekker puh!” Nou ja!!!
Nou kwam het berichtje van iemand die er een sport van maakt om negatieve en boosaardige reacties te geven, dus ik heb me in kunnen houden. Maar toch. Waar halen mensen toch steeds het idee vandaan dat ze met me moeten sollen. Ben ik dan zo’n muts? Waarom vinden mensen het ok om mij in de hoek te zetten, om mij pijn te doen, om mij onderuit te halen? Waarom gebeurt dat mij altijd? Trek ik dat aan ofzo? En zo ja, kan iemand me dan ajb vertellen hoe ik dat kan afleren?
En waarom zit ik nu weer te janken omdat ik me dit laat gebeuren? Ik moet van me afbijten. Tuurlijk. Moet ik dan maar terug gaan schelden? Daar heb ik toch niks aan, daar ga ik me alleen maar slechter door voelen. Want zo zit ik niet in elkaar. Ik ben lief, ik ben netjes en doe altijd mijn best om aardig te zijn en het iedereen naar de zin te maken. Ik kan niet boos worden. Ik weet niet hoe dat moet. Verdrietig zijn, dat kan ik. Maar ja, daar heb ik alleen mezelf mee.

One Comment leave one →
  1. 28 april 2005 17:42

    Gets meid wat vervelend zo’n figuur. Ja er schijnen mensen te zijn die het een sport vinden om andere mensen pijn te doen. Ik begrijp het ook niet hoor !Vaak zegt het meer over henzelf !! Weet je : ik heb ooit eens gehoord : als je naar iemand wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf.
    En dat blijf ik een hele goede vinden !! Sterkte meid !
    Kiek

Geef een reactie

