Skip to content

de jeugd van tegenwoordig

13 mei 2005

Loopt in merkkleding, heeft een mp3speler en minstens één mobieltje, maar verder zijn ze eigenlijk net als iedere andere jeugd. Als ze van school een dag de wijk in mogen om een educatief verantwoorde speurtocht te doen, gaan ze ook geinen en kattenkwaad uithalen. Als ze bijvoorbeeld in een koelkast die klaarstaat voor het grof vuil tegenkomen met daarin nog een felsje bier… Een verkeersbord als flesopener blijkt niet echt te werken, ook de stoeprand niet en dus bedenkt er dan een stoere knaap dat hij de hals eraf gaat slaan. Ja, maar hoe moeten we er dan uit drinken zonder glas. Oh ja, dan toch maar niet.
Of meiden die de jongens gaan uitdagen en bloemen uit het plantsoen naar elkaar gaan gooien. En het daarvoor wegrennende ‘slachtoffer’ dat geheel niet kijkt of er fietsers of auto’s aankomen.
Mijn eerste reactie was meewarig hoofdschudden en denken dat ze zich toch eens netjes moesten leren gedragen.
Mijn tweede reactie was een glimlach. Als ik en mijn klasgenootjes werden losgelaten, gingen we ook lopen klooien. Ik heb wel eens strafregels moeten schrijven omdat ik na het schoolzwemmen een vluggere fietsroute wist van het zwembad naar school. Wij hebben ook wel eens cola gemengd met rode wijn op en excursie.
Ach ja, de jeugd van tegenwoordig … 😉

No comments yet

Geef een reactie

