Skip to content

stemmen

1 juni 2005

Ik ben nog niet geweest, maar ga straks als ik klaar ben met m’n werk zeker nog langs het buurthuis om mijn stem uit te brengen.
*vuurspuw alert*
Maar wat ik gisteren hoorde van meneer Lubbers, daar zakte echt mijn broek vanaf. Op weg naar A’dam, had ik het Radio 1 Journaal aanstaan, om op de hoogte te blijven van de files. (en omdat ik even geen zin had in andere muziek) Komt Ruud Lubbers aan het woord, omdat hij vindt dat hij en zijn opvolgers niet genoeg hebben gedaan om Europa uit te leggen aan de NL bevolking. Goh, kom t ;ie wel laat mee.
Maar dat was nog niet het ergste. Hij riep iedereen die de grondwet niet begreep of vond dat ie niet genoeg was ingelicht, om thuis te blijven vandaag. Zo van, als je niet weet waar het over gaat, stem dan maar niet. Ik heb me kwaad zitten maken achter het stuur. Want een achterbakse, laffe oproep!!!
Moeten we dat ook zo doen met verzekeringen of contracten? Ja, ik snap niet waar het om gaat, dus ik wacht wel af wat de rest van de straat doet. En als die hun handtekening zetten, doe ik dat ook maar.
Dat is toch waanzin!?! Als je de grondwet niet snapt of vind dat je niet genoeg bent ingelicht, blijf je dan thuis om de rest het te laten beslissen? Dan loop je dus het risico dat je een grondwet door de strot wordt geduwd die je niet gebrijpt of niet kent? Echt… ik snap niet hoe je als groot politicus een dergelijke oproep durft te doen. ik vind dit wel een hele slinkse manier om de ‘nee’stemmers tegen te werken.
Als je iets niet snapt, of je bent niet voldoende geïnformeerd, dan ga je toch juist nee zeggen?!? Als ik een contract niet heb gelezen of ik snap he tniet, dan zet ik toch ook mijn handtekening er niet onder?!? Wat een onzin, zeg!
*/alert*

3 reacties leave one →
  1. 2 juni 2005 10:33

    precies, als je niet weet waar het over gaat stem je nee. en over 10 jaar wordt dit land geregeerd door politiek volslagen incapabele mensen die erg goed zijn in het dom houden van het volk. déja vu.

  2. petje permalink
    2 juni 2005 11:12

    als je niet weet waaqr het over gaat, stem je nu nee om zo meer tijd te krijgen om wel alle informatie te kunnen krijgen.
    niet iedere neestemmer is een aanhanger van politieke imbecielen! ikzelf wist wel redelijk goed waar het over ging en heb aardig wat info verzameld en nog heb ik nee gestemd. de grondwet was gewoon niet goed mi.

  3. Patrick permalink
    8 juni 2005 10:09

    Ik ben het met Jan eens, Al;s je niet begrijpt waar het over gaat moet je neutraal stemmen ; dus niet. Immers waarom zou je een mening hebben en anderen opleggen over iets dat je niet gebrijpt. Nee stemmen is immers net zo goed een mening geven als ja stemmen. beiden hebben wel degelijk invloed op de toekomst. Het is maar zeer de vraag of je hiermee nu tijd”gekocht”hebt om later op het gemak een weloverwogen keuze te maken. de meeste mensen die aangeven dat ze niet weten wat het inhoudt , hebben zich er niet in verdiept, denk ik.

Geef een reactie

