Skip to content

kermis

10 augustus 2005

Twee jaar geleden zijn we voor het eerst naar Park Hilaria geweest, oftewel de Eindhovense kermis. Ik blijf het een geweldig concept vinden. Sluit een groot stuk weg af, hekken er omheen en zet daar de hele kermis op. Het kost de kermisattracties (bijna) geen staangeld en de bezoekers weinig kermisgeld. Want op Park Hilaria kost een ritje maximaal € 2,50! Kijk, dan is het nog te doen als het hele gezin in de Black Hole of de Jungle River wil. Zet in de middenberm verspreid wat terrassen neer, zorg voor voldoende eetkraampjes en je hebt een minipretpark waar menig stad jaloers op kan zijn. En het gratis parkeren bij de Tue is natuurlijk helemaal handig.
Gisteren zijn we er dus weer eens heen geweest. Veel gekeken naar andere mensen in attracties (er waren opvallend veel attracties voor kleine kinderen), lekker op het terras gezeten en natuurlijk oliebollen gegeten. En jawel, ik ben ook zelfs ergens in geweest. De Fun Factory kwam erg vriendelijk over. Geen gekke over de kop suizingen, dus dat leek me wel te doen. Het was ook wel te doen, maar dit kermisritje had veel meer dan verwacht. Een bepaalde manier van draaien met de zwaartekracht waardoor de lachspieren in je buik aan het werk werden gezet. Tenminste bij mij wel, dus ik zat met de slappe lach in de gondel. Heel prettig was wel dat er na iedere serie van draaien en kiepen er een rustmoment was. Even een beetje onschuldig schommelen om er vervolgens net iets harder tegenaan te gaan. Zo werd de spanning flink opgebouwd. Het venijn zat hem in het staartje. Net voor je uit mocht stappen werd je nog even flink dolgedraaid met de gondeltjes. “waar ben ik?” Dus strompelend en nog natollend liepen we van de kermis af. Nee, ik ben geen held op de kermis, maar gezellig vind ik het wel. Zeker zoals ze het op Park Hilaria doen.

No comments yet

Geef een reactie

