Skip to content

op de foto

17 augustus 2005

Amper twee maanden na het röntgenavontuur van mijn darmen, moest ik mij vanmiddag wederom melden voor een foto. Deze keer werden er plaatjes geschoten van mijn baarmoeder.


Wat een gedoe, zeg! Ik moest me een half uur vantevoren melden op de opnameafdeling. Vergezeld van manlief, ziekenbed en verpleger kon ik 10 minuten later weer naar beneden. Even wachten tot de dokter en radioloog beschikbaar waren en toen kon het feestje beginnen. Inwendig onderzoek enzo is niet echt prettig, maar ik ervaar het ook niet als erg vervelend. Totnutoe, want het inspuiten van contrastvloeistof voelt toch niet echt prettig. Pijnlijk is het ook niet echt, het is vooral een heel naar gevoel. Moeilijk uit te leggen. De foto was zo gepiept en op het eerste gezicht zag alles er prima uit. Geen vergroeiingen of verstoppingen, de vloeistof liep mooi door. Liggend op het bed deze keer werd ik door twee verpleegsters weer naar boven gereden. Terug op de kamer, waar ik een half uurtje eerder nog had gezeten, mocht ik van de verpleegster meteen uit bed, mezelf aankleden en naar huis.
tsja, zo’n bed is meer een voorzorgsmaatregel, want er zijn nogal eens vrouwen die zo’n foto als erg pijnlijk ervaren en toch wel een half uur of langer nodig hebben om bij te komen. Maar ik had nergens last van, dus lekker naar huis.
Het viel dus allemaal best mee. Al was ik wel blij dat ik vooraf 2 paracetamolletjes had ingenomen, want een beetje krampen deed het nog wel. En doet het nog steeds een beetje eigenlijk. En zo is er weer een mogelijke oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap afgestreept. De uitslag van deze foto moet nog even besproken worden met mijn eigen gynaecoloog, maar in feite is alles goed. En dat betekent meestal dat ze een maand of 6 geen andere onderzoeken doen. Want uit de statistieken blijkt dat heel veel stellen na zo’n hsg veel makkelijker zwanger raken. En dat effect duurt gemiddeld 6 maanden. Niet dat we er nu op gaan rekenen dat we binnen een half jaar op de roze wolk mogen gaan zitten. Maar het stemt wel positief. Dus wie weet…

One Comment leave one →
  1. 19 augustus 2005 17:18

    Noemen ze dat tegenwoordig zo, je baarmoeder wakker schudden?😉
    Heb trouwens gehoord dat Terschelling een ontzettend vruchtbaar eiland is….😉😉😉
    Zo, genoeg flauw gedaan…

Geef een reactie

