Skip to content

aanrijding

2 september 2005

Het is dat ik altijd erg goed oplet op auto’s bij kruispunten en zijweggetjes, anders had het vanmmiddag flink slechter af kunnen lopen. Want terwijl ik naast een blauwe bestelbus richting het kruispunt fietste, dacht ik steeds: “owee als ‘ie af durft te slaan.” Ik moest rechtdoor en zag de ravage al helemaal voor me als de bus rechtsaf zou gaan. Maar “nee, niet meteen in paniek raken”, sprak ik mezelf toe, hij geeft toch geen richting aan. En hij leek ook niet echt naar rechts te bewegen…totdat… Ineens merkte ik dat de ruimte die de bus me liet toch wel erg smal aan het worden was. De gek ging wel rechtsaf! Eén tel van paniek en vervolgens een adrenalinestoot om de bestuurder of passagier toch maar duidelijk te maken dat ik naast hem zat. We reden gelukkig nog langzaam, want we sloten achteraan in de rij die net was opgetrokken vanwege het groen geworden licht. Ik voelde de ruimte smaller worden, ik begon de bus te raken en riep de longen uit mijn lijf: “HEEEEEEEEE!!! PAAAHHAAAASSS OOO-OOOHOOP!!!” Ondertussen mijn uiterste best doende om niet te vallen, vooral niet te vallen en rechtop te blijven. Uiteindelijk drong het door de muts op de bijrijdersstoel door dat er iets aan de hand was. Ze keek uit haar open raampje en zei toen toch maar dat de bestuurder moest stoppen. het leek een eeuwigheid te duren. Toen de bus stil stond, begon ik onmiddelijk vuur te spuwen. “Sukkel!!! Geef dan ook richting aan en kijk verdomme in je spiegel!!!” “Uhm, ja, sorry…”, kwam er van de muts. “Sorry is niet genoeg!”, snauwde ik terug en ik fietste door. Stoemp, stoemp op de pedalen, want ik was woest. Twee straten verderop moest ik de eerste post in de bus doen en van mijn fiets af. Plotseling voelde ik m’n benen trillen en prikten er tranen. Met een diepe zucht bedacht ik dat ik geluk had gehad, omdat ik goed had opgelet. Ik moet er niet aan denken wat er had kúnnen gebeuren.

No comments yet

Geef een reactie

