Skip to content

opruimen

8 december 2005

Het is beschamend om toe te geven, maar wij hebben van ons huisje echt een zooitje gemaakt. Een beetje bewaarziek, een beetje lui, een beetje vaak weg en voor je het weet kan je niks meer vinden, is alles kwijt en staat je huis veel te vol. Tijd voor een flinke ommezwaai!
Zeker nu we allemaal van die grote plannen hebben. De aanstaande gezinsuitbreiding alleen is eigenlijk al reden genoeg om aan de slag te gaan. Maar nu we ook nog over verhuizen denken, is er helemaal geen excuus meer om het op z’n beloop te laten.
Na veel vijven en zessen heb ik uiteindelijk zondagavond met hangende pootjes mijn moeder gebeld. Inmiddels is ze hier 1,5 geweest en, nou, een wervelwind is er niks bij. Zij heeft me weer eens laten zien wat opruimen echt is. Weggooien wat je niet meer gebruikt of sowieso compleet nutteloos is. Uitzoeken en sorteren van wat je nog wel nodig hebt of per se wilt bewaren. En ze heeft zelfs een hele stapel wasgoed meegenomen, zodat ik aan het eind van de week ook weer bij ben met de was. Wat een schat! Dat ik diezelfde 1,5 dag bergen van kritiek heb aan moeten horen over hoe het vooral niet moet en dat ik het zo toch niet geleerd heb, neem ik dan graag voor lief.
En vanaf nu, bij deze plechtig beloofd, ga ik er zelf weer voor zorgen dat het niet zo’n puinhoop wordt.
Bedankt mam!

No comments yet

Geef een reactie

