Skip to content

nog maar eens Duran Duran

14 december 2005

Jawel!!! Het kan niet op. Duran Duran kwam zo op het eind van het jaar nog een keer deze kant op. Ditmaal voor een concert in het Sportpaleis in Antwerpen. En na Amsterdam in mei, moest ik hier natuurlijk bij zijn. Helaas kan ik niet, zoals een aantal andere fans ook nog naar de concerten in Engeland volgende week. Maar zo een avondje Antwerpen is heel goed te doen. Pffft, dat was dan de 5e keer sinds april 2004! Echt geweldig, al die jaren dat ze niet optraden heb ik hiermee goed in kunnen halen.


En natuurlijk was het geweldig! Het Sportpaleis was verre van uitverkocht, maar dat maakte het optreden volgens mij alleen maar leuker. De zaal hadden ze verkleind door het podium verder de vloer op te schuiven. En zo ontstond een redelijk ‘knusse’ (voor zover dat kan) zaal waarin zo’n 6.000 m/v de avond van hun leven hadden.
We hadden het rustig aan gedaan en kwamen na een lekkere friet stoof en wafel met slagroom rond half 8 bij het Sportpaleis. Even rondkijken en toen de zaal in. We hadden staankaarten, maar om nou tussen de eerste rijen te gaan staan, leek me niet zo’n goed idee. Dus lekker achterin tegen de tribunes aan gaan hangen, net links van de geluid- en lichttafels. Lekker rustig met best goed zicht, goed geluid en ruimte om te dansen.
Het voorprogramma Orson bleek weinig interessant. Een leuk singletje “Bright Idea”, maar meer was het niet. En het ging hard! En de mix was slecht! Dat deed snakken naar het hoofdprogramma.
Eindelijk was het zover. Eerst kregen we de mannen op schermen te zien, daarna kwamen Duran Duran een voor een het podium op. Het was weer een superopkomst. Die spanning weten ze toch iedere keer weer heel erg goed op te bouwen. En de opener was verrassend: “Friends of Mine” van de allereerste plaat. De toon was gezet en de avond kon niet meer stuk. Ik heb bijna de hele tijd staan dansen en keihard meegezongen. Wel afentoe aan ons krummeltje gedacht. Want het geluid was toch best hard. Maar hij/zij zal het enthousiasme van mama ook wel gevoeld hebben. Ik heb volgens mij heel wat happy stofjes afgegeven.
De setlist was heel typisch met een heleboel nummers van de eerste en de laatste plaat en daartussendoor de grote hits. In de concerten eerder dit jaar lag meer de nadruk op de hits, maar nu meer op nummers die ze graag spelen. Alleen maar lekker natuurlijk!
En de videoprojecties waren weer geweldig! De man die daar voor zorgt is kierewiet, maar wel heel erg goed in zijn vak.
Jahaaaahhh, voorlopig heb ik mijn dosis Duran wel weer voor een hele tijd binnen. En da’s maar goed ook, want het zal er de komende tijd wel niet meer van komen om ze nog live te zien. Temeer daar ze nu druk bezig zijn met een nieuwe plaat die volgens contract volgend jaar uit moet komen. En ik heb straks natuurlijk nog een kleintje om aan te denken. Zomaar even een weekendje naar Duitsland of Engeland voor een concert zit er dan niet zo makkelijk meer in. Maar dat maakt niet uit. Over een paar jaar, gaat die kleine gewoon mee! Dta ging nu ook goed!!! 😉

No comments yet

Geef een reactie

