Skip to content

verzekerd van zorg?!?

15 januari 2006

Officieel heb je tot 1 maart 2006 om een zorgverzekeraar te kiezen. Je hebt natuurlijk daar ook nog na 1 maart de kans voor, maar dan kan je je niet met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2006 verzekeren.
Nou ben ik echt niet dom en kan ik goed overweg met regeltjes, cijfers en formulieren. Maar ik ben nu zo’n 3 uurbezig geweest om uit te zoeken bij welke verzekeraar ik het beste af zou zijn. Echt…ik vind het beremoeilijk. Mijn huidige verzekeraar is gelukkig niet echt heel duur en is een van de beste van het land. Op zich ziou het dus geen gek idee zijn om daar te blijven. Maar toch, er missen een paar puntjes in het vegoedingenpakker waar ik m’n twijfels over heb. Wil ik maandelijks meer premie betalen om misschien nooit van de betreffende vergoeding gebruik te maken. Of neem ik het risico dat ik de eventuele noodzakelijke kosten zelf moet betalen. Zie, die twee zinnen alleen al zijn moeilijk!
Pffft… en dat op de zondagmiddag… Ik denk dat ik de raderen voorlopig maar weer stilzet. Er zijn tenslotte nog zo’n 6 weken om na te denken en een keuze te maken.

No comments yet

Geef een reactie

