Skip to content

hard gegroeid

20 maart 2006

Vanochtend weer bij de verloskundige op controle geweest. Na wat geruststellende woorden dat het echt niet erg is dat ik niet zoveel aankom en dat ik me nu nog niet druk hoef te maken om een stuitligging, was het tijd voor het controleren van de baarmoeder.
Beebje groeit behoorlijk hard. De studente die erbij was, schatte zo met het voelen van mijn baarmoeder de termijn ergens richting de 30-32 weken. Da’s wel heel veel, want ik ben nu 27 weken zwanger. Eerdere termijnecho’s hebben dat ook bevestigd.
Even de mogelijkheden doorgenomen. De ‘problematische’ redenen konden al snel afgestreeept worden. Het glucose gehalte is bij bloedprikken al tweemaal prima gebleken, dus beebje krijgt niet teveel suikers binnen en heeft niet teveel vruchtwater.
Ws heb ik gewoon een groot frummeltje in mijn buik. Misschien heeft ‘ie al een vroege groeispurt doorgemaakt. En het zal ook wel een beetje komen omdat ons wensje nog erg hoog en ws in stuit ligt. Niet echt dingen om me zorgen over te maken, want hij/zij ligt al de hele tijd een klein beetje voor op schema. Maar de groei moet wel even extra in de gaten gehouden worden, nu het laatste trimester ingaat. En dus over 2 ipv 3 weken al terugkomen.
Verder klonk het hartje weer prima en was mijn bloeddruk heel netjes in orde. Dus 3 april maar weer eens kijken hoe de kleine het doet.
Lilypie Baby Ticker

No comments yet

Geef een reactie

