Skip to content

pufles

21 maart 2006

Nee, zwangerschapscursus heet dat.😉 Je leert niet alleen hoe te puffen als de weeën straks daar zijn, maar ook hoe je bekkenpijn nu al op kunt vangen, hoe je je spieren soepel houdt, wat er allemaal in je lichaam gebeurt… Kortom, een 9tal lessen waarin het helemaal om je zwangerschap en aanstaande bevalling draait. Een uur lang gaat het alleen maar om jou en dat kindje dat in je buik groeit.
ik ben nu voor de eerste keer geweest. Was er ook echt aan toe. Het gevoel dat ik aan de laatste fase van deze zwangerschap ben begonnen is zo sterk geworden de afgelopen dagen. Het voelt erg goed om me nu zo langzaamaan op de bevalling te richten. Want dat het een flinke klus wordt, da’s zeker. Ben er verder niet bang voor, zie er niet tegenop, kijk er eerlijk gezegd zelfs een beetje naar uit. Het fascineert me dat er zo’n enorme oerkracht bezit van me gaat nemen en dat ik dan een kind ter wereld zal brengen. Ik, simpele ziel ik, gaat die klus klaren. Dat vooruitzicht vind ik verweldigend en fantastisch tegelijk.
En dus ga ik volgende week weer naar de cursus, want met iedere les, komt de droom dichterbij. Een klein wensje in de wieg waar ik onvoorwaardelijk van mag houden.

3 reacties leave one →
  1. Patrick permalink
    22 maart 2006 09:47

    en dan niet te vergeten de afsluitende les waarin manlief ook aan den bak moet. Armad laat maar weten wanneer je “opmoet” voor dat examen…
    Hebben ze nog steeds van die “leuke ” namen voor de verschillende pufstadia? De Bart Simpson is voor altijd in mijn geheugen gegraveerd.

  2. 22 maart 2006 17:37

    Heb bij Amber wel zo’n cursus gedaan, maar vond het ‘mutsengehalte’ erg groot… Heb tijdens de hele bevalling nergens v/d cursus aan gedacht, maar dit misschien ook omdat het zo snel ging :o)
    Bij Sam had ik me voorgenomen om al die ‘onzin’ niet meer te doen. Had er ook totaal geen energie voor. Gelukkig was dit ook weer zo’n snelle. 5 minuutjes persen en hoppa: SAM!
    Hihi, ik hoop voor jou dat je het net zo voor elkaar krijgt. Mét of zonder puffen ;o)

  3. 22 maart 2006 17:52

    @ partick: niet zo paranoïde over dat puffen, joh!😉 kweenie waar jullie op cursus zijn geweest, maar onze mannen hoeven niet daadwerkelijk te puffen tijdens de partnerles. hoe ze da stadia gaan noemen? geen idee. ben net naar de eerste les geweest. was vooral kennismaken en wat oefeningen om het bekken te ondersteunen.
    @ *ing* met zulke snelle bevallingen heb je idd niet eens tijd om na te denken over hoe te puffen. denk niet dat me dat gegund is. als de bevalling enigszins op die van mijn moeder gaat lijken, zal ik de ademhalings- en ontspanningsoefeningen hard nodig hebben.

Geef een reactie

