Skip to content

de laatste loodjes

17 april 2006

Lilypie Baby Ticker
Met nog 2 maanden te gaan, zijn de laatste loodjes eigenlijk nog niet aangebroken. Maar inmiddels begint de zwangerschap wel zwaar te worden. Ik ben nu zo langzaam………pffft, een schildpad haalt me nog met gemak in. Bewegen wordt steeds moeilijker en mijn buik zit in de weg bij veel dagelijkse dingen. Veterschoenen kan ik alleen aan als lief er is om ze voor me te strikken. Dat worden morgen dus weer de instappers.
Ben ook snel vermoeid en moet mijn krachten heel erg doseren. Is moeilijk als je niet gewend bent, zo weinig energie te hebben. Maar als ik teveel hooi op mijn vork neem, merk ik dat meteen. Vooral door heel misselijk te worden.
En dan het slapen. Ik breng voldoende uren in bed door, maar echt ontspannen slapen komt er niet van. De meest rare en angstige dromen spoken door mijn nachten. Gelukkig gaan ze nog niet over de baby of de bevalling ofzo.
Gelukkig is er de hele dag en nacht ook die buik. Die bolle buik waarin ons wensje zich vrolijk beweegt. Hard schoppen doet hij/zij niet. Het is vooral duikelen en draaien. Vanavond had ons krummeltje de hik. Zachte hupjes maakte mijn buik, ik had best een beetje medelijden. Dan loop ik een rondje en wordt het weer rustig in mijn buik. Op zulke momenten voel ik me al zo op en top mama. Heerlijk!

2 reacties leave one →
  1. 18 april 2006 17:22

    Koester deze tijd! Het is zo snel weer ‘gewoon’ zonder die mooie buik…

  2. 19 april 2006 10:05

    ja, die buik is echt heerlijk!!! die zal ik zeker gaan missen straks, want het is echt enorm bijzonder om je kindje zo dichtbij je te voelen.

Geef een reactie

