Skip to content

aftellen

5 mei 2006

Vandaag is een gedenkwaardige dag. Niet alleen voor heel na-oorlogs Nederland, maar ook voor mij als as moeder.
Volgens de telling van de verloskundige ben ik nu 34 weken zwanger. Niet dat wij daar ons op richten, want voor mijn gevoel hebben ze het allemaal verkeerd berekend en ben ik 18 juni uitgerekend. Maar ach, dat scheelt 2 dagen en het zal ons wensje een worst zijn. Die komt toch pas als hij/zij er klaar voor is.
Maar goed, de medische wereld zal uitgaan van de datum zoals de vk die heeft berekend en in mijn dossier heeft vastgelegd: vrijdag 16 juni 2006 dus. En dus zullen ze me niet langer dan 3 weken na die uitgerekende datum laten lopen.
Dus op een rijtje gezet:
Nog 2 weken (19-5), dan begint mijn zwangerschapsverlof;
nog 3 weken (26-5), vanaf dan mag ik thuis bevallen;
nog 6 weken (16-6), dan is de uitgerekende datum daar;
nog 9 weken (7-7) en dan is de uiterlijke duur van mijn zwangerschap bereikt.
Langer dan 3 weken na de uitgerekende datum laten ze je nou eenmaal niet lopen. En zodoende hebben we de garantie dat binnen 2 maanden vanaf nu ons kleintje ter wereld komt.

One Comment leave one →
  1. 6 mei 2006 20:48

    Heerlijke wetenschap toch?!

Geef een reactie

