Skip to content

shoppingweekend

21 mei 2006

Het werd vooral shoppen voor ons wensje. Het is verbazingwekkend hoe je kunt blijven kopen voor een baby. Denk je klaar te zijn met de uitzet, kom je toch weer dingen tegen die je vergeten bent of die eigenlijk wel handig zijn. Nou hadden we een belangrijk item van het lijstje nog steeds niet: luiers.
Ik heb me voorgenomen om katoenen luiers te gaan gebruiken. Goed voor de baby, want katoen is ademend en doorgaans wordt een kindje eerder zindelijk. Goed voor de portemonnee, want je kunt de luiers veel vaker dan 1 keer gebruiken en je hebt een heleboel kilo’s afval minder om af te rekenen. En om die redenen ook goed voor het milieu. Het nadeel van iets vaker moeten wassen en dus meer energie en waterverbruik blijft ver achter bij de voordelen.
Tot zover het reclamepraatje. Er moesten dus nog wel van die luiers komen. En dus zijn we zaterdag naar Het Rietje in Breda gegaan om een startpakket ‘newborn’ aan te schaffen. Tsja, ik heb er toch nog niet genoeg vertrouwen in dat ik het vol ga houden om het totaalpakket van geboorte tot potje te kopen. Nou ja, we hebben nu iig voldoende om de eerste maanden te oefenen.
De zoektocht naar een leuk in-slaap-val-muziekdingetje is minder geslaagd. Evenals de zoektocht naar een goedzittende voedingsbh.

7 reacties leave one →
  1. 23 mei 2006 15:03

    Mijn broer & schoonzus hadden vroeger (ruim 23 jaar geleden) ook katoenen luiers… Wat een gedoe, ik ben blij dat er pampers bestaan!
    Maar knap van ja dat je er toch voor gaat! Succes :o)

  2. 24 mei 2006 09:38

    nou, als ik nog echt die grote lappen had moeten gaan vouwen en met sluitspelden werken enzo, dan denk ik niet dat ik er aan zou beginnen. maar we hebben nu een systeem dat je de inlegluier in 3en moet vouwen. die rechthoekige lap leg je dan in een luierbroekje dat verder werkt als een wegwerpluier. dus lekker makkelijk met klittenbandsluiting enzo. er is tegenwoordig best veel keus in systemen en merken. ik heb voor de luiers van bamibino mio gekozen.

  3. 29 mei 2006 14:07

    Hoe lang moet je nu nog???

  4. Patrick permalink
    29 mei 2006 16:14

    okay, als ervaren paps kan ik hier over mee praten.
    Katoenen luiers: jullie inschattende gaan jullie met de kleine wens ook veel ondernemen, onderweg zijn ( festivalletje, stukkie lopen, etc.) De katoenen luier vol poep moet worden bewaard onderweg, ergo niet zo fijn voor uwes neuzen en de neuzen in uw omgeving. Minder praktisch dus als jullie erop uit gaan. Daarnaast moet je de hoeveelheid was niet onderschatten . een kindje poept er aardig op los en dat bovenop de wasberg die groeit ( die wasberg bij ons is ook enorm maar ik moet er niet aandenken hoe die eruit zou zien als er geen pampers waren)
    Daarnaast is er de stank in huis; ik kan me inderdaad van zo’n 30 jaar terug herinneren dat een buurvrouw dat ook deed, katoenenluiers, het gevolg was dat ze die luiers eerst moest uitspeoeln en voordat ze aan de beurt van de was waren. in huis hing altijd zon poepgeur waar je niet blij van werd.
    Maar goed bij ons waren er op enig moment dan ook drie poepfabrieken in huis dus wellicht scheelt het dat er bij jullie een op komst is.
    Wellicht zie ik dit toch wat te negatief, ben dus wel beniewd hoe dat die aanpak werkt.

  5. 30 mei 2006 21:56

    negatief of een ietwat overgevoelige neus voor poep…maakt niet uit. je zult zien dat het helemaal goed komt met die luiers van ons.

  6. Patrick permalink
    31 mei 2006 15:57

    Ja die gevoelige neus voor poep , die ontwikkel je vanzelf. Overigens stinkt het van je eigen kinderen nooit zo. haha.
    Pas als je in een warme auto op weg naar Italie zit en oudste heeft voor de derde keer in het uur moeten overgeven, en je moet nog 5 uur rijden, dan gaat de neus overgevoelig worden.

  7. 31 mei 2006 16:52

    nou zou ik kunnen zeggen: dan moet je ook niet zover weg gaan… maar dat doe ik niet. 😉

Geef een reactie

