Skip to content

hongerklop

19 juli 2006

Enthousiast gemaakt door de jarenlange wielerliefde van mijn pa, blijft de Tour de France een fenomeen dat ik iedere zomer weer wil volgen. Vooral Radio Tour op Radio 2 1 is geweldig. Nu ik met Verel thuis zit, staat de tv iedere middag aan. Benieuwd of we nu de Tourliefde ook aan haar doorgeven, want ook papa volgt de etappes met veel belangstelling.
En als je dan zo zit te kijken, zie je ineens de gele-trui-drager zowat stilstaan. Huh? Niet mijn grote favoriet, maar om een toprenner zo te zien lijden. Jemig! Volgens de commentatoren een typisch geval van een hongerklop. En als ik dan bedenk hoe ik flauw en rillerig ik me afenoe kan voelen door honger…wauw, ik kom dan amper meer vasn de kamer naar de keuken. Laat staan dat ik bergop moet fietsen in die bloedhitte.
Tegelijkertijd is dat wel het soort drama dat de Tour zo interessant maakt.

2 reacties leave one →
  1. Arjan permalink
    20 juli 2006 10:10

    Ik weet niet wat je allemaal hoort op radio 2, maar Radio Tour de France is toch echt op radio 1😉.
    De nieuwbakken papa heeft ook liefde voor het wielrennen (gehad), of voor publiciteit, dat kan ook… het bewijs hiervan is wederom te vinden in een landelijk sportblad, ditmaal in de Sport International van juni, ik breng ‘m wel mee als ik verel kom bezoeken.

  2. 20 juli 2006 10:20

    fijn zo’n oplettende lezer! radio 1 natuurlijk!!! enneh, die si heeft papa inmiddels in huis gehaald.

Geef een reactie

