Skip to content

in therapie

10 november 2006

Het klinkt niet echt positief, maar ja zo voel ik me ook nog steeds niet. En dus ga ik ‘in therapie’.
Na een paar intakegesprekken was het wel duidelijk dat mijn depressieve gevoelens niet zomaar weg zouden gaan. Ik voel me inmiddels al wel weer een stuk beter, maar diep van binnen zit er nog een heleboel onzekerheid en twijfel. Daar moet een professional aan te pas komen. Daarom ben ik nu doorverwezen voor een cognitieve gedragstherapie. Een langdurige behandeling die me voorgoed van mijn negatieve zelfbeeld af moet helpen. Die me leert om anders, positiever nar mezelf te kijken. Die me leert om niet continu bang te zijn voor kritiek. Die me leert om te accepteren dat ook ik fouten kan maken.
Yep, er is genoeg te doen en dus ga ik de komende maanden in de weer om van mijn persoontje een zelfverzekerde vrouw te maken.

No comments yet

Geef een reactie

