Skip to content

ander werk?

3 december 2006

Na mijn zwangerschaps-/bevallingsverlof ben ik nu weer twee maanden aan het werk. En poeh…van een leien dakje gaat het nog zeker niet. Leuk hoor, die politici die bij hoog en laag blijven beweren dat meer vrouwen aan het werk moeten. Maar mij bevalt de combinatie zorg en werk helemaal niet.
Ik werk 20 uur per week, verdeeld over 4 dagen. Oppas voor Verel is goed geregeld. Een halve dag bij opa en oma, twee halve dagen naar het kinderdagverblijf en papa heeft ouderschapsverlof opgenomen waardoor hij een dag per week thuis is. Maar toch, het doet elke keer weer zeer dat ik niet zelf mijn meisje kan verzorgen. Dat ik er niet ben om haar te voeden, dat ik haar niet uit bed kan halen na haar middagslaapje, geen liedje met haar kan zingen…van die dingen…
En dan ind ik het ook nog eens behoorlijk vermoeiend om alles te regelen, haar steeds op tijd bij de oppas of het kdv te hebben, zorgen dat ik voldoende bv kolf…en dan natuurlijk ook nog mijn werk doen. Het huishouden laat ik dan nog buiten beschouwing.
Maar ja, financieel zit het er niet in om thuisblijfmoeder te zijn, dus ploeter ik dapper door.

2 reacties leave one →
  1. 10 december 2006 12:31

    Ja dat is ook ontzettend zwaar want je wil alles natuurlijk perfect doen, pfff. Veel sterkte meis en let wel een beetje op jezelf hoor !
    Kiek

  2. 14 december 2006 23:06

    oh oh oh, wat schaam ik mij diep!!! nou had lin hier een berichtje achtergelaten en me een flinke veer in m’n reet gestoken en nou heb ik het verwijderd.
    die stomme spam ook!!! dacht dat ik goed opgelet had met aanvinken van te verwijderen berichtjes, maar niet dus.
    sorry meis, was niet de bedoeling!!!

Geef een reactie

