Skip to content

SEH

21 december 2006

Jemig…zo denk je nog een simpel bezoekje aan de huisarts te brengen en zo zie je binnen een paar uur twee ziekenhuizen van binnen!
Vanwege pijn in de rechteronderbuik maakte ik gisteren een afspraak met de huisarts waar ik vanochtend om half 9 terecht kon. Al sinds maandagavond had ik last, maar maakte me niet meteen erg druk. 6 maanden na de bevalling leek het me vrij normaal dat mijn menstruatie weer op gang ging komen.
Maar gisteren werd de pijn ineens veel heviger. Venijnige steken steeds als ik in beweging kwam. Dan maar een paracetamol genomen, want Morrissey daarvoor laten schieten leek me niet nodig. Tegen het einde van het concert werd de pijn nog feller en ’s nachts heb ik bijna niet geslapen.
Om half 9 dus naar de huisarts. Die twijfelde of het misschien een blindedarmontsteking was en stuurde me door naar de chirurg op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis hier in Waalwijk. Daar werd bloed afgenomen, bloeddruk en temp gemeten en vervolgens begon ook hier de dokter flink op mijn huik te duwen om de hevigheid en aard van de pijn vast te stellen.
Vervolgens moest er een echo gemaakt worden van mijn buik om te kijken hoe het met mijn blindedarm was. Die bleek prima in orde en ook in het bloed waren geen abnormale waardes aangetroffen. Dan moest de gynaecoloog er maar naar kijken. Maar helaas, die was er vandaag geen aanwezig in Waalwijk. Daarom stuurden ze me door naar Tilburg.
Daar kwamen we in een behoorlijk volle wachtkamer terecht, maar gelukkig waren we nog steeds een tamelijk urgent geval en binnen 10 minuten was ik aan de beurt. Inwendig onderzoek en echo wezen niets bijzonders uit, behalve dan dat er ws kortgeleden een eisprong had plaatsgevonden.
Geen duidelijke aanwijzingen voor de pijn gevonden, dus. De gyn dacht dat de betreffende follikel erg groot was geworden voor de eisprong plaats vond en da deze daardoor erg pijnlijk was geweest. Wat hem betreft moest de pijn nu snel gaan verbeteren. Morgen belt hij me nog terug om te vragen hoe het gaat en dan bekijkt hij of nog verder onderzoek nodig is, of dat het idd een zeer pijnlijke ovulatie is geweest.
Al met al een erg enerverende ochtend zo, die vooral met opluchting is geëindigd. Geen blindedarmontsteking! Gelukkig.

No comments yet

Geef een reactie

