Skip to content

ongerust

7 maart 2007

Mijn papa is weer ziek. Vorige week al kreeg ik te horen dat hij een griepje had opgelopen, maar met medicatie zou dat naar verwachting wel snel onder controle zijn. Dat was op zich ook wel zo, maar het kost hem omtzettend veel energie. En die energie heeft hij niet meer. En dan wordt een simpele verkoudheid al gauw levensgevaarlijk.
Maandagochtend leek het dan ook de verkeerde kant op te gaan. De dokter kwam zelfs voor zijn spreekuur al op huisvisite. Hij schreef direct een flinke dosis predison voor, zodat mij pa weer enigszins op adem kon komen. En volledige bedrust. Normaal gesproken sturen ze iemand, die er zo aan toe is, naar het ziekenhuis. maar mijn pa heeft aangegeven dat niet meer te willen. Moeilijk voor de huisarts, maar ze hebben afgesproken het dag voor dag te bekijken.
Gisteren ben ik thuis geweest om te helpen. Er moest een bed in de huiskamer komen en dat betekende nogal wat sjouwwerk. En terwijl mijn moeder, mijn zus en ik aan het sjouwen en schuiven waren, kon opa van zijn kleindochter genieten. Want da’s het voordeel van zo’n stoot medicijnen, hij wordt er -naar omstandigheden natuurlijk- behoorlijk opgewekt van.
Voorlopig slaapt hij vooral veel en zorgen de medicijnen ervoor dat hij opknapt. Maar pas over een paar weken zal duidelijk worden hoeveel hij deze keer heeft moeten inleveren. Wat voor schade er is aangericht.
Ik maak me dus behoorlijk zorgen. Want ook al weet ik dat zoiets ieder moment kan gebeuren, het is telkens weer schrikken. Zeker nu ik al een beetje opgelucht raakte over het einde van de winter dat in zicht is. Voor de winter begon, waren de vooruitzichten heel slecht. De kans was groot dat papa de winter niet zou doorkomen. Gelukkig werd het een hele zachte winter en bleef een griepgolf uit. Maar nu zou het alsnog mis kunnen gaan.
Ik denk er maar niet teveel bij na en probeer me gelukkig te prijzen met het feit dat hij zijn kleindochter nog mee mag maken.

No comments yet

Geef een reactie

