Skip to content

bouwpakket

7 april 2007

Eigenlijk vind ik klussen best leuk. Vooral als het goed gaat. Ik heb er alleen vaak de inspiratie, de spullen of de ruimte niet voor. Maar nu zijn we bezig met het opbouwen van een blokhut. Mijn mamafiets stond in de bijkeuken toch wel erg in de weg en lief zijn fiets werd van het buiten staan ook niet echt beter.
Vanaf dat we hier zijn komen wonen wilden we al iets van een afdakje ofzo maken om de fietsen onder te zetten, maar dat kwam er steeds niet van. Maar nu moest het er echt van komen en zijn we maar meteen voor een echt tuinhuisje gegaan. We schrokken eerst wel van de prijs, maar toen bedacht ik dat een oom van me bij Universo werkt. Heel handig en stukken goedkoper. Hij was zelfs zo lief om het af te komen leveren.
Twee weken geleden hebben we de verf uitgekozen en deze week had ik de onderste balken in de grondverf gezet. Vandaag was het tijd om de blokhut op te bouwen. Leuk werk, joh! De houten profielen vallen stuk voor stuk in elkaar en in een mum van tijd heb je een gezellig huisje staan. Het dak zit er nog niet op. Maandag ga ik wel alvast de eerste laag beits erop zetten. En dan hopelijk dinsdag de tweede. Het gaat ech een juweeltje worden. En om ons kleine ‘tuintje’ nog eens extra op te kalefateren hebben we voor de schuttingmuren betonverf in dezelfde tint als de beits voor het huisje laten mengen.

No comments yet

Geef een reactie

