Skip to content

zie ginds…

13 november 2007

De donnkere decemberdagen komen er weer aan. Heerlijk, winter en feestdagen. En nu de dagen gaan korten komt als eerste natuurlijk die goede man uit Spanje natuurlijk weer om de hoek kijken.
Nog een paar nachtjes slapen en hij komt aan met de stoomboot. Ik vind het nog steeds spannend. Nog meer als toen ik klein was, zit ik nu op zaterdagochtend voor de tv om te zien hoe de Sint in Nederland arriveert. Ik luister gespannen naar de presentatie van Dieuwertje, volg de stapjes van Amerigo en lach om de grappige Pieten. Vervolgens klopt mijn hartje een paar weken vol verwachting. Mijn verlanglijstje ligt klaar en ik doe mijn best om de Rijmpiet te assisteren bij het maken van gedichten.
Toen ik een ukkepuk was, zorgde de goedheiligman voor een boel cadeaus die op de ochtend van 6 december door de hele kamer lagen. Later maakten we voor elkaar suprises en werd er op het heerlijk avondje een enorme wasmand pakjes voor de deur gezet. Het is in mijn familie altijd een belangrijk feest geweest en gebleven. Daarbij vergeleken is kerst eigenlijk maar een saaie bedoening. 😉
En nu mag ik die Sinterklaastraditie door gaan geven aan onze kleine meid. Heerlijk. Al vind ik het feest en de gezelligheid belangrijker dan de cadeautjes. Ook dat zullen we Verel leren.

No comments yet

Geef een reactie

