Skip to content

bad luck

28 november 2007

Het was allemaal al veel en druk en racen. Sowieso is het een emotionele week. En vandaag wilde ik op het werk persé nog iets afhebben. Bedacht vervolgens dat ik toch echt op moest schieten, want we zouden bij mijn schoonouders gaan eten.
In de auto richting het viaduct zag ik een onverlichte heftruck in tegengestelde richting rijden. De bestuurder zat nog te bellen ook. “Jemig, wat gevaarlijk”, dacht ik nog. Vervolgens een klap en ik voelde de auto rechtsvoor lichtjes opwippen. Ik keek meteen rechts van en zag nog een heftruck zonder verlichting, die van het opslagterrein kwam. #&$^@^&!@!&#^&#^!!! Ik stopte de auto, gooide de alarmlichten aan en stapte uit. Liep om de auto heen en inspecteerde de lak. Zo op het eerste oog niets te zien. Wat te doen? Ik keek nog eens naar de heftruck, probeerde oogcontact met de bestuurder te maken. Maar nee, hoor! Na even stil te hebben gestaan, vervolgde hij rustig zijn weg. Zo zonder lichten de straat op in de richting waar ik net vandaan kwam.
Ik baalde en was in de war. En omdat er niks aan de hand leek met de auto, ging ik toch maar weer verder. Nog geen 10 meter verder kwamen de tranen. De emotie van de afgelopen dagen in combinatie met de schrik kon ik echt niet inhouden. De auto reageerde ook niet meer als gewoonlijk. Zou er dan toch meer geraakt zijn als ik dacht? Het leek er wel op, waardoor de waterlanders nu gepaard gingen met hevig snikken. Als een zieke hond zat ik te huilen achter het stuur.
De auto parkeerde ik voor de deur bij mijn schoonouders. Aanbellen, hoi zeggen en vervolgens het warme lijfje van mijn Vereltje in de armen sluiten. Minuten heb ik zo gestaan. Mijn meisje was helemaal verbouwereerd door de zoute zoenen die ze van me kreeg.
Om een kort verhaal lang te maken. De velg van de rechtervoorband heeft een hele diepe kras, de stuurinrichting is waarschijnlijk ook niet meer in orde en vrijdagochtend heb ik een afspraak op het politiebureau om alsnog aangifte te doen.

No comments yet

Geef een reactie

