Skip to content

na 1 maand

29 februari 2008

Zo, heb vanmiddag mijn eerste urenstaat ingeleverd. De proeftijd zit erop. Ik mag blijven!
Februari is echt voorbij gevlogen. Dat komt voor een groot deel omdat mijn nieuwe baan ontzettend goed bevalt. Ik heb het prima naar mijn zin achter mijn nieuwe bureau, vind het heerlijk om 16 ipv 20 uur te werken.


Zo, heb vanmiddag mijn eerste urenstaat ingeleverd. De proeftijd zit erop. Ik mag blijven!
Februari is echt voorbij gevlogen. Dat komt voor een groot deel omdat mijn nieuwe baan ontzettend goed bevalt. Ik heb het prima naar mijn zin achter mijn nieuwe bureau, op mijn Het roer is eindelijk echt om. Het klinkt misschien raar, maar voor het eerst sinds ik met mijn winkeltje gestopt ben, heb ik het gevoel dat ik mijn draai weer ga vinden. En da’s best een openbaring. Het voelt goed.
En tegelijk vraag ik me dan af waar ik de afgelopen jaren mee bezig ben geweest. Eigenlijk weet ik het antwoord wel. Sinds mei 2004 (ik werd 30) was het belangrijkste doel mama worden/zijn. Daar is zoveel energie in gaan zitten. Zonder me ervan bewust te zijn heeft mijn leven enigszins ‘on hold’ gestaan.
Zo’n 1,5 jaar voordat het streepje eindelijk blauw werd. Daarna 9 maanden voordat er bevallen kon worden. En vervolgens nog eens eindeloos ontzwangeren. Pfffttttt, en voor je het weet ben je dan 4 jaar verder.
Vier intensieve jaren, tropenjaren lijken het achteraf wel. Maar er begint ademruimte te komen. Plaats voor mijn eigen persoontje, tijd om hersenen te laten werken, mijn talenten te gebruiken. Carriére is geen vies woord meer.😉
Jemig, wat maak ik het mezelf afentoe toch moeilijk Wat legde ik de lat toch ongrijpbaar hoog. Maar dat ben ik aan het afleren. Het lukt me steeds beter om de spreekwoordelijke lat daar te leggen, waar ik er nog net bij kan. En om me niet schuldig te voelen, als ik kies voor iets dat ík wil.
Om een lang verhaal kort te maken, deze verandering van baan is op een perfect moment gekomen. Ik doe nu weer waar ik goed in ben: boekhouden. En ik vind het leuk, heel leuk!

No comments yet

Geef een reactie

