Skip to content

kleien

11 maart 2008


Vanmiddag heb ik in De Terp deelgenomen aan een gastles keramiek. De Ecuadoriaanse keramist Eduardo Segovia was vanwege het 70-jarig jubileum van Paulides BV naar Waalwijk gehaald. Aangezien de eigenaren van dat bedrijf helemaal weg zijn van zijn werk en nauw betrokken zijn bij het Kunstencentrum, vonden zij het een goed idee om gastlessen aan te bieden aan de Waalwijkse bevolking. Zodoende kwam ik er dus ook terecht.
We hebben een soort langwerpig organisch ‘vaasje’ gemaakt. Daarna was er nog tijd om ook een indiaans fluitvogeltje te maken. Het vaasje lukt erg goed. Het voelde goed om de klei in mijn vingers te hebben. Je gedachten laten gaan en alleen maar creatief bezig zijn. Het vogeltje lukte iets minder goed, maar ik kreeg een heel mooi exemplaar van de meester zelf.
Hopelijk kan ik ze snel in mijn eigen huis bewonderen. Eerst moeten ze nog in de oven.
Overigens, voor wie meer wil zien van Segovia, of misschien kopen, dat kan in De Terp, bij Paulides en bij Marie in Tilburg. Op de opendag van Paulides 29 maart zijn de werken ook te zien en te koop. Hij maakt echt schitterene stukken, dus als je in de gelegenhei bent… En nu met de goedkope dollar is het helemaal interessant, want Segovia vraagt geen enorme bedragen voor zijn keramiek. Hier alvast een voorproefje, wel in het spaans, maar de foto zegt genoeg..

No comments yet

Geef een reactie

