Skip to content

duizelingwekkend

22 april 2008

Ik was al aan het afbouwen wat mijn medicijnen betreft, maar nu heb ik samen met mijn therapeute ook afbouw van mijn behandeling gepland. Over 2 weken heb ik nog een gewone sessie. Daarna twee follow-up gesprekken in juni en september. Op 30 september volgt dan de afsluitende evaluatie.


Ik was al aan het afbouwen wat mijn medicijnen betreft, maar nu heb ik samen met mijn therapeute ook afbouw van mijn behandeling gepland. Over 2 weken heb ik nog een gewone sessie. Daarna twee follow-up gesprekken in juni en september. Op 30 september volgt dan de afsluitende evaluatie.
Het voelt als een opluchting. Het vervult me ook met trots. Trots dat ik mijn depressie heb ondekend, trots dat ik de stap heb genomen om hulp te zoeken en trots dat ik nu zoveel verder ben gekomen. Als persoon ben ik niet echt veranderd, maar ik snap mezelf nu veel beter. Ik heb het door wanneer mijn emoties een loopje met me nemen en heb nu ‘trucs’ in handen om ze een halt toe te roepen. Zelfvertrouwen is geen eng woord meer, al is het nog moeilijk om assertief te zijn en op mezelf te vertrouwen, beetje bij beetje lukt het wel.
Alleen…nu ben ik dus helemaal gestopt met het anti-depressivum. Het is net een soort afkicken. Al een aantal dagen ben ik wat duizelig. Niet de hele tijd, maar zo nu en dan voelt het ineens heel licht in mijn hoof. En emotioneel zie ik echt alle hoeken van de kamer. Enerzijds baal ik daar van, want het ging me net zo goed. En dan…hup…staan de waterlanders alweer aan de deur te kloppen. Maar het sterkt me ook wel, want nu wordt pas echt duidelijk hoe goed ik er mee om kan gaan. Er is nu geen ‘gelukstofje’ meer dat mijn emoties in balans houdt. Dat doe ik nu weer helemaal zelf.

No comments yet

Geef een reactie

