Skip to content

spiegelbeeld

28 mei 2008

Iedereen heeft ze. Van die woordjes en gebaren die helemaal eigen zijn. Ze vallen je niet meer op, want ze horen bij je. Ook ik heb van die dingetjes, van die uitdrukkingen, die helemaal Petje zijn. En normaal gesproken zou ik er geen minuut bij stilstaan als ik weer eens een vingertje opsteek om ‘eentje’ duidelijk te maken. Dat ik mijn bovenlip optrek en een dubbele kin forceer als ik iets moeilijk vind om te doen. Een walnoot met mijn nagels open maken bijvoorbeeld.
Maar ja, nu is er een dametje van bijna twee die al die dingetjes en zinnetjes, gebaartjes en woordjes feilloos overneemt. Een soort uitvergroting in miniatuur van jezelf. Zeg maar. Zoiets…🙂

No comments yet

Geef een reactie

