Skip to content

ee ka kijkuh

11 juni 2008

Grote sportevenementen, ik kijk er graag naar. Voetbal EK/WK, Olympische Spelen -winter of zomer-, Tour de France, Wimbledon, wat dat betreft deze zomer dus absoluut geen klagen.
Momenteel, het kan niemand ontgaan zijn, het Europees Kampioenschap Voetbal. We zitten nog in de groepswedstrijden en dus… zijn helaas lang niet alle wedstrijden het bekijken waard. Doe ik wel natuurlijk, want dat hoort er nu eenmaal bij. Vind ik. Maar net als vanavond, hmmm, vind het nou niet echt een inspirerende pot. Het is dat de eindstand nogal van belang is. Gelukkig morgen weer twee kansen.
Maar wat ik bijna nog leuker vind dan het sportevenement an sich, zijn de tvprogramma’s er omheen. Vooral Studio Sportzomer is heerlijk om naar te kijken. Waarom? Geen idee, het zal de sfeer wel zijn. Het gevoel van lekker ouwehoeren op het terras tijdens op een zomeravond die niet voorbij lijkt te gaan.
Het is alleen zo jammer dat het dan zo laat wordt, terwijl je de volgende dag toch weer gewoon vroeg op moet. En de herhaling kijken de volgende ochtend…nee, dat is toch niet hetzelfde. Dus zitten we regelmatig tot tegen middernacht aan de buis gekluisterd. Dan maar wat slaap inhalen terwijl Verel haar midagdutje doet. Of op het werk een extra pot koffie zetten.
NB> 22:43:57 Oh, wat een drama voor de Zwitsers…en die coach… achgossie. ik moest meteen denken aan de coach van de russen in 1988. die vond ik toen ook zo zielig!

No comments yet

Geef een reactie

