Skip to content

live @ westerpark

3 juli 2008

Wat was het lang geleden dat ik nog eens helemaal in m’n uppie naar een concert ben geweest. Gisteren naar REM in het Westerpark was het weer eens zover. Na het werk, hup de auto in naar A’dam, naar P+R ArenA en verder met OV naar het park van de Westergasfabriek. Door een enorme hoosbui onderweg (zwemmuh!) en een verkeerde getimede plaspauze (trein naar CS op 1 minuut gemist), heb ik er uiteindelijk wel 3 uur over gedaan om vanuit Den Bosch in het Wetserpark aan te komen. Voorprogramma Modern Skirts heb ik dus finaal gemist. Ben er nog niet helemaal aan uit of dat jammer is, maar hun website doet vermoeden van een beetje wel.
Van het indrukwekkende terrein van de Westergasfabriek heb ik ook niet veel meegekregen. Te haastig om toch vooral maar het veld op te komen. En nog iets te eten en drinken voor de show zou beginnen.
Om klokslag 21u wa shet tijd voor Stipe en z’n mannen om het podium te betreden. Ze vlogen er gelijk in en ik heb geen minuut meer stil gestaan. Van heel nieuw tot lekker oud, Accelerate tot Orange Crush. Afentoe wat rustpunten tussen het rockgeweld, maar nergens een ‘zo en nu massal bier halen’ moment. De mannen haden er zichtbaar zin in vanavond.
Op hun site staat de setlist, echt om je vingers bij af te likken. Ik kijk de lijst nog eens na en wauw, wat ben ik bij een voortreffelijk concert geweest.
Michiel Veenstra vond het het mooiste, voor mij had het net zo goed pijpenstelen mogen regenen, maar dat het droog is gebleven was een hele fijne bonus.
Over de thuisreis…..nou, laat ik zeggen dat de hoofstad niet echt goed is ingesteld op zulke grote evenementen in het centrum. Pendelbussen die zo vol zaten, dat ook de gewone lijnbus werd volgepropt. Tot ergernis van de chauffeur, die 1 halte verder toch maar wat mensen uit de overvolle bus gooide. “En anders rijd ik niet door.” Het transferium, dat na middernacht niet meer bemand is, waardoor je naar de nachtportier moet om af te rekenen. Anyway, met een ruime tussenstop voor een lekkere kop koffie, was ik uiteindelijk om 2.10u thuis. En ik heb een lol gehad in m’n uppie in de auto. Lekker keihard meeblèren met de radio, lekker tegen mezelf kletsen, maffe opmerkingen maken over alles wat ik onderweg tegenkwam (en dat was bar weinig) en keihard vloeken en schelden op de idioot ie me -bijna thuis- op de afrit zo hard achterop kwam rijen dat ‘ie bijna in m’n kofferbak hing.
Last but not least een dikke dankjewel voor dochterlief die tot kwart voor 9 doorsliep. Zo heeft mama toch nog een redelijk aantal uren slaap gehad.

No comments yet

Geef een reactie

