Skip to content

het roer om

10 juli 2008

Het is een shocking constatering… maar in de afgelopen 7 jaar ben ik 15 kilo zwaarder geworden! Da’s echt veul te veul!!! In 2001 was ik al geen lichte veder, zo rond de 75 kg woog ik toen. Eigenlijk iets meer, maar om een goede indruk te maken op Lief heb ik er toen voor gezorgd dat ik netjes terug net onder de 75 kwam. Even rekenen, dan is het nu… woohooo… ja, idd, bijna 90 kilogram. Oei, met 1,63m is dat verre van gezond.
Er zijn in de afgelopen jaren allerlei redenen geweest, waarom er kilo’s bijkwamen, maar dat zijn excuses. Tuurlijk depressief zijn, thuiszitten, zwangerschap, hooikoorts, medicijnen, het is allemaal niet bevorderlijk voor de slanke lijn. Zeker niet als je eten als troost en als tijdverdrijf gebruikt. Alleen, het heeft geen zin om daarin te blijven hangen, dus is het tijd om er iets aan te gaan doen.
Vorige week maandag ben ik spontaan binnen gestapt bij de plaatselijke Curves studio. Zonder erbij na te denken, binnengelopen en een afspraak gemaakt voor een intake en figuuranalyse. En inmiddels heb ik al twee workouts gedaan. Goed van mij!!!
En om het afvallen nog eens goed te ondersteunen, ben ik ook weer begonnen om dagelijks mijn streep-je-slank tabel in te vullen. Kan ik meteen zien hoe mijn eet/leefpatroon verbetert.

No comments yet

Geef een reactie

