Skip to content

ijsperikelen

12 januari 2009

Hmmm, hoe fanatiek ik ook met schaatsen ben, deze winter was echt een kwestie van slechte timing. Geweldig dat er na jaren weer eens ijs lag. Overal schaatsen, het hele land gek, iedereen de kou in… nou, mijn schaatsbloed ging niet koken. Ja, een beetje lauwwarm pruttelen, op het laakvlammetje zeg maar.
En die paar keer dat ik uiteindelijk ben gaan schaatsen, had ik last van pijn. Pijn in mijn voeten, onder mijn voeten. Ik heb ook niet voor niets steunzolen. Mijn middenvoetspier is continu overbelast. Door de steunzoelen blijft die overbelasting binnen de perken en kan ik zonder pijn rondlopen. Maar in een schoen met een enkel ijzer eronder… AUW! Dan maar in beweging blijven en op tijd weer van het ijs.
Vanochtend nog een laatste poging gedaan, maar die mislukte jammerlijk. Om half 10 was ik bij het Lido. Schoenen uit, schaatsen aan…even stuntelen op het ijs…veel schaafsel, veel scheuren en een zacht wordende bovenlaag…na twee vond ik het wel best. Schoenen weer aan, paar boodschappen en weer naar huis. Dag ijs… kom over een paar jaar nog maar eens terug.

No comments yet

Geef een reactie

