Skip to content

peuter onrecht

20 januari 2009

Heel die ophef rond Obama vind ik best. Zie ook mijn vorige blog. Maar ik word link als ze voor de zoveelste keer Sesamstraat laten vervallen. Verel rekent op de verschijning van Tommie en Ieniemienie. Soms zijn ze dan nog zo aardig om Sesamstraat naar Ned 2 te verplaatsen. Maar niet vandaag. Nee hoor. Terwijl de datum van die inauguratie al weken, nee maanden, bekend is…
Sesamstraat is zo’n vast punt voor ons. En voor vele gezinnen! Onder Sesamstraat gaat mama koken en als het afgelopen is, komt papa thuis en gaan we eten. Da’s duidelijk voor een kind, da’s routine. Geen Sesamstraat gooit ie routine in de war. Nou kunnen we dat wel opvangen, tuurlijk. Een beetje troost, wat afleiding…
Maar dan vandaag:
Ineens komt er een filmpje van GroenLinks voorbij. Dus Zendtijd voor Politieke Partijen kan wel doorgaan!?! Vervolgens om 17:20u een EenVandaag stem: “Over ruim een uur wordt Barack Obama…..” Kijk, en dat had ‘ie nou niet moeten zeggen. Hoezo kan een minuut of 20 Sesamstraat dan niet doorgaan? Het stoom kwam nog net niet uit mijn oren.
Gelukkig is er dan Verel zelf nog. Terwijl ik me druk zit te maken over hoe ik haar moet gaan uitleggen dat Pino vandaag niet op tv komt, zegt zij: “Ik wil niet Sesamstraat zien.”. Wat een scheetje!
Maar for the record: ik blijf het stom vinden dat ze Sesamstraat steeds weer zo makkelijk schrappen. Want het gaat niet altijd zo makkelijk.

No comments yet

Geef een reactie

