Skip to content

mijn schrijfsel op de radio

17 februari 2009

Als we geen tv aan hebben, is Radio 2 ’s avonds een goed alternatief van wege het Theater van het Sentiment. Iedere avond gaan ze dan terug naar dezelfde datum in een heel ander jaar. Vanavond is het zodoende 17 februari 1987. Voor mij, als jaren 80 kind, natuurlijk één groot feest der herkenning. Ik zing alle nummers van toen nog steeds woord voor woord mee. Ken sommige dansjes zelfs nog. En roep bij het nieuws en andere feitjes en dingetjes van toen vele keren: “ohja”. Al is ook veel van het nieuws destijds geheel aan me voorbij gegaan, maar ja, ik was 12.
In mijn enthousiasme stuur ik een mail naar de redactie. Blijkbaar valt die op (of het is heel rustig vanavond), want presentator Mark Stakenburg leest hem voor. Met gloeiende wangen *bloos*bloos* zit ik te luisteren naar mijn eigen schrijfsel. Toch wel leuk om je herinneringen zo op de nationale zender te horen.
Voor wie het gemist heeft, dit had ik gemaild:
17 februari 1987, ik ben vanavond 12 jaar. Morgen is een vriendinnetje van school jarig. Zij wordt al 13, de magische grens voor een brugpup. Bij ons op school geen brugsmurfen, maar brugpuppen, alleen al daarom was deze bredase school leuker dan die ene in tilburg waar de meesten van onze lagere school naartoe waren gegaan.
Ik tel de dagen af naar mijn eerste concert van Duran Duran. Al sinds mijn 10e ben ik fan van ze en over iets minder dan 3 maanden is het zover. Dan ga ik samen met mijn moeder en tante naar Ahoy.
De grote slaapkamer op de zolder die ik deel met mijn zus, hangt vol met posters. Niet handig op de schroten van het schuine dak, dus het gebeurd nogal eens dat midden in de nacht het plakband het begeeft en de posters naar beneden komen. Niet dat ik het heel erg vond om dan onder Simon LeBon bedolven te worden. haha
Huiswerk maak ik bij voorkeur met de radio aan: Vara’s Verrukkelijke Vijftien en de vrijdag van Veronica zijn favoriet. Ik ben helemaal weg van muziek en in mijn radiootje zit altijd een bandje klaar om een leuk liedje op te nemen. Countdown op tv wordt geen enkele keer overgeslagen en ik heb een abonnement op de Hitkrant. Regelmatig is het ruzie als mijn zusje eerder de Hitkrant te pakken heeft en leest voor ik thuis ben uit school.
Ik kan bijna alle nummers van nu woord voor woord meezingen. De dansjes uit de clips ken ik uit m’n hoofd en weet alle ins en outs van de artiesten.

Als ik later een naluisterlink heb, zal ik die ook ff posten.

No comments yet

Geef een reactie

