Skip to content

niet leuker?

6 maart 2009

Jarenlang de slogan van de belastingdienst: leuker kunnen we het niet maken… Nou, voorlopig valt voor ons de aangifte inkomstenbelasting nog heel voordelig uit.
Een jaar of 4 heb ik geploeterd om met een eigen zaak een boterham te verdienen. Dat heeft ons veel zorgen en veel geld gekost. Die boterham is er nooit gekomen en met een behoorlijke schuld heb ik uiteindelijk maar weer een baan gezocht.
Ook de belastingdienst heeft het verlies van die jaren gehonoreerd. En die mag ik nu al ene jaar of 2 compenseren met mijn inkomen. Daar houden we bij het invullen van de voorlopige teruggaaf nooit rekening mee. Dus als het dan zover is dat de aangifte weer ingevuld moet worden, komt er altijd een mooi bedrag te staan dat ik nog terugkrijg. Voor 2008 is dat niet anders, blijkt uit de zojuist ingevulde aangifte.
En een beetje inschattend zal mijn inkomen van 2009 ook nog helemaal verrekend kunnen worden, maar daarna blijft er niet veel meer over om nog te compenseren. ’t Is zo achteraf een fijne regeling, maar ik had toch liever een succesvol zaakje gehad.
Maar om kort te gaan: de aangifte is ingediend en ergens in juli mogen we een bak centen tegemoet zien. Is best leuk. Toch?

No comments yet

Geef een reactie

