Skip to content

makkelijk leren

24 maart 2009

Vanmiddag staat het eerste examen voor het Praktijk Diploma Loonadministratie op het programma: Arbeidsrecht. Niet echt moeilijk, vind ik. Je mag er de wetteksten bij houden, natuurlijk zonder aantekeningen er in geschreven ofzo. Maar het is ook grotendeels een kwestie van logisch nadenken.
Tsja, en voor mij geldt nog steeds, als ik bij de lessen ben, hoef ik weinig meer te studeren. Ik neem de stof tijdens de lessen op, maak aantekeningen en that’s it. Mijn boeken gaan thuis amper open. Tenzij er huiswerk op het programma staat.
Ik heb een paar proefexamens gemaakt. Die gingen hartstikke goed. Zelfs zonder de wetteksten erbij, haalde ik nog een voldoende. Wat is dat toch? Dat informatie zo makkelijk blijft hangen in mijn hoofd? Ik heb er geen verklaring voor, behalve dan dat ik makkelijk leer. En klagen doe ik niet, hoor. Ik heb totnutoe zo nog al mijn diploma’s gehaald. En het gekke is, echt thuis studeren kan ik dan weer niet. Ik heb lessen nodig, een leraar voor m’n neus die de stof behandelt. Nee, LOI is niets voor mij.
Nou, nog even een paar uurtjes rustig aan, ontspannen. En dan naar Breda om op de Open Universiteit achter een computer te kruipen. Arbeidsrecht is nl een online examen. De uitslag volgt meteen, da’s ook wel handig.
In juni volgen de twee grote examens. Die zijn wel schriftelijk. Als ik ze alle drie voldoende afrond, heb ik in een half jaar tijd mijn PDL. Zou fijn zijn. Wish me luck.

No comments yet

Geef een reactie

