Skip to content

blunder van de eeuw

26 mei 2009

Nee, ik heb hem niet zelf begaan! Om dat alvast maar even duidelijk te hebben.
Al een aantal maanden doet een van onze boxen het niet. Zomaar ineens. Balen, want de cd-speler doet het ook al niet meer. Gelukkig hebben we als alternatief de dvd-speler op de stereo set aan kunnen sluiten. Maar die box dus… helemaal stil, gaf geen geluid meer. Hoe dat zo ineens is gekomen? Weten we niet.
Lief, die nogal wat van geluid weet, heeft alles gecheckt. Kabeltjes gecontroleerd, anders aangesloten, nog wat gepruld. Met nul resultaat.
Dus doen we het aan tijdje met geluid uit een box. Het is toch niet meer zo dat we dag in dag uit muziek draaien. En ach, je went eraan. Verel vond het ook wel best. Als Zandkasteel maar aan staat, maakt het haar niet uit voor welke box ze staat te dansen.
Gisteravond kom ik thuis om meteen de teleurstellende mededeling te krijgen. “Het zit ‘em in de tuner.” Huh? “Nou, als ik met koptelefoon luister, heb ik ook maar aan een kant muziek.” Oh, daar hebben we het over. Even omschakelen. Hmm… moeten we dan op een andere stereo uit? Ik zie de centjes al de deur uit vliegen. Ik opper nog of dan misschien de kabels tussen de onderlinge apparaten gecontroleer moeten worden. Zitten die allemaal wel goed? Neuh, daar kan het niet aan liggen. Het zit in…
En dan klinkt muziek door de kamer, uit 2 -twee!- boxen. Ik een vragende blik, Lief een triomfantelijk lachje…
Ikke niet begrijp. Hij wijst, ik kijk ongelovig, hij knikt ja. Het balansknopje stond helemaal naar een kant. Dat meen je niet! Alle kabeltjes gecheckt, maar niet dat ene knopje?
En ik dacht nog wel ene goede keuze te hebben gemaakt, een geluidsman in huis. Handig, als je wel van muziek houdt, maar weinig van techniek weet. En dan haalt ‘ie zo’n stunt uit. Ongeloveloos, toch?
Maar goed, we hebben weer geluid, centjes binnenshuis blijven en Lief is nog steeds lief. Maar wel een pipo.

No comments yet

Geef een reactie

