Skip to content

ohja, ik ben zwanger

29 juni 2009

Het cliché is ook in mijn geval waar. Een tweede zwangerschap gaat ongemerkter voorbij dan de eerste. Ik ben inmiddels 21 weken onderweg, dus alweer over de helft. Voor je het weet, lig ik te bevallen. En de meeste weken zijn voorbij gegaan zonder verwondering, maar meer met een gevoel van “been there, done that…” Daarom is het fijn om afentoe weer eens stil te staan bij mijn zwangere lijf, bij het kindje dat in mijn buik groeit.
Zo stond er vanochtend weer een bezoekje aan de verloskundige op het programma. Alles weer prima in orde. Bloeddruk, groei van buik, hartslag van de baby en gewicht. Wat dat laatste betreft, ik kom geen gram aan. Ik eet gezond en voldoende en schroom er niet voor afentoe iets lekkers te pakken. Blijkbaar worden mijn reserves aangesproken voor de extra energie. Da’s mooi, want dan hebben die extra kilo’s toch nog enig nut gehad. En ze hoeven er straks niet meer af.
Het is sowieso een week in het teken van de zwangerschap.
Vanavond ben ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Ruim 5 kwartier hoefde ik alleen maar aandachtig bezig te zijn met lijf, leden en baby. Heerlijk!
Morgen een lunchbespreking met baas over hoe en wat in het kader van zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof. En wat ik daarna wil, hoeveel uren werken, wanneer en waar.
Donderdag hebben we vervolgens een afspraak op het gemeentehuis: Lief moet ook beebje 2 officieel erkennen. En later die middag gaan we naar ziekenhuis voor de 20weken echo. Hopelijk wordt dat alleen maar genieten en worden er geen afwijkingen gezien.
Dan mag ik volgende week maandag nog bij een vriendin komen voor een BodyTalk sessie. Na alle hectiek van de afgelopen weken, leek het mij wel lekker om met zo’n sessie weer rust en balans te vinden.
Kortom, de komende dagen is er volop gelegenheid om lekker bezig te zijn met beebje 2. Fijn!

No comments yet

Geef een reactie

