Skip to content

i hartje flatpacks

19 augustus 2009

Er worden altijd grappen over gemaakt en er zijn hele volksstammen die gruwelen bij het idee dat ze zelf een meubel in elkaar moeten zetten. Maar ik vind het geweldig. Het hele Ikea-concept is mij op het lijf geschreven. En niet alleen vanwege de flatpacks, maar juist de combi met een eigenwijze ontwerpformule spreekt mij zo aan. Anders zou ik net zo goed bij Kwantum, Leen Bakker en aanverwanten kunnen gaan shoppen.
Toen we gisteren dan ook eindelijk onze nieuwe wandkast gingen halen, maakte mij hart dan ook heel wat vreugdesprongetjes. We hebben gekozen voor een Besta kast, omdat we die het beste naar onze wens konden samenstellen. Via de website kun je thuis al heel handig een boodschappenlijstje maken en de voorraad in de betreffende Ikea vestiging checken. We wisten dus dat we niet voor niks zouden gaan. Want op de eoa manier overkomt ons dat wel vaak. Dat we iets leuks hebben gezien, het graag willen aanschaffen, maar eenmaal bij de betreffende stelling een leeg schap aantreffen. 😦
Goed voorbereid gingen we dinsdagochtend op pad. Schoonmoeder meegevraagd, zodat we én een extra auto hadden én zij eindelijk eens kennis kon maken met het blauw gele woonwarenhuis. Onderweg nog een paar overgebleven pakken laminaat bij de Praxis afgegeven en toen op naar de gratis koffie. uiteraard heb ik een Family pas!
Verel kent er, dankzij de voorbereidende bezoeken, de weg ondertussen ook behoorlijk goed. Hup, de speelkiosk in en gezellig met de andere kindjes spelen. Afentoe even over de rand koekeloeren om “Hé, hallo, hier ben ik!”, te roepen. Vervolgens een rondje door de showroom. Voor ons niet meer nodig, maar oma wou natuurlijk alles graag eens zien. Dus met alle liefde en plezier door de woon- en badkamers, keukens, slaap- en kinderkamers. Uiteraard ook nog over de gehele afdeling woonaccessoires, zonder shortcuts. En natuurlijk hebben we onderweg nog wat leuke dingetjes meegenomen, oa een pakje whiteboardstiften en kinderschaartjes voor Verel en een setje afwasbare mouwslabbetjes voor Beebje2.
Toen eindelijk het zelfbedieningsmagazijn in. Te beginnen bij stelling 20 voor het Besta tvmeubel en daarna stelling 24 om de Besta elementen voor onze wandkast bij elkaar te zoeken. De uitgeprinte boodschappenlijst bleek extra handig, want ook de stelling- en vaknummers stonden erbij. In no time hadden we twee karren vol met dozen, platte dozen!
Alles compleet, dus naar de kassa. Even in de koopjeshoek snuffelen hebben we deze keer maar overgeslagen.
Pfffttt, de laatste keer dat ik zo uitgebreid boodschappen heb gedaan bij Ikea, was toen ik in 1992 op kamers ging. En toen hebben mijn ouders betaald. Nu moest mijn eigen bankpas er aan te pas komen. Toch even spannend, want het is echt niet dagelijks dat we een getal met 3 ‘nullen’ uitgeven. Mar dan hedde ok wè!
Ondanks onze station Impreza, moesten er toch nog wat onderdelen in de auto van schoonmoeders. Zwaar beladen gingen we terug naar huis. Daar alles in de gang opgestapeld en beetje voor beetje gaat dat de komende dagen naar de woonkamer op de 1e verdieping.
Gisteravond begonnen met het tvmeubel in elkaar zetten. “LEUK!!!”, dacht ik, maar mijn zwangere buik vond al snel dat het genoeg was. Uiteindelijk heeft Lief het verder afgemaakt en heb ik me vermaakt met de laatjes. Dat kon ik zittend aan tafel doen. Heb ondertussen wel kunnen bedenken waarom ik het zo leuk vind. Het is een vorm van klussen waarvoor weinig gereedschap of specifieke kennis nodig is. En doorgaans met direct resultaat. Beetje vergelijkbaar met schilderen, maar dan zonder de sores van schuren en kwasten schoonmaken.

4 reacties leave one →
  1. petje permalink
    20 augustus 2009 12:39

    even een testje uitvoeren. we zijn aan het knutselen geweest, dus het kan zijn dat reageren niet goed werkt. vandaar!

  2. 21 augustus 2009 13:40

    Sinds ik Joep van t Hek heb horen vertellen over het Ikea stapelbed durf ik niet zo goed meer! *grinnik*
    Off Toppic: In Leiden kon je ook een kind tot 10 kilo laten fotograferen op zo een blad.. van de Victoria dan he?

  3. 3 september 2009 15:21

    Haha, leuk de ikea! Ik ben er ook dol op, ook op het in elkaar zetten. En aangezien mijn wederhelft er een gruwelijke hekel aan heeft, ben ik altijd de ‘klos’.
    Spaar jij nu ook inbussleuteltjes? 😉

  4. 5 september 2009 11:50

    jahaaa, inbussleuteltjes in overvloed hier. maar goed ook, want ze raken net zo makkelijk weer kwijt! :-)))

Geef een reactie

